Martela tekee B2B-Markkinointia Postiviidakolla

1. Lähtötilanne

1. Lähtötilanne Minna Andersson Postiviidakko tarjosi meille helppokäyttöisyyttä, tehokkuutta ja paljon uusia ominaisuuksia entisiin työkaluihin verrattuna. Minna Andersson Marketing and Responsibility Manager, Martela Oyj

Martela tarvitsi käyttöönsä tehokkaan ja helppokäyttöisen uutiskirjetyökalun, joka skaalautuisi helposti kansainvälisen yrityksen tarpeisiin. Martelalla viestinnän pääpaino on B2B-viestinnässä, jota toteutetaan Suomen ohella useissa eri maissa ja yksiköissä. Uuden uutiskirjetyökalun hankinnassa tavoitteena oli koko konsernin työkalujen yhtenäistäminen, sillä aiemmin käytössä oli useita eri työkaluja. Kirjeiden toteutus haluttiin tuoda yhdelle alustalle niin käyttöliittymän kuin kirjeiden visuaalisen ilmeen yhtenäistämiseksi.

2. Suunnittelu

2. Suunnittelu Jarkko Ranta Valmiit Drag & Drop -pohjat ja monikielinen käyttöliittymä mahdollistivat työkalun ketterän jalkauttamisen ulkomaille. Tämä oli kaikinpuolin monipuolinen ja mielenkiintoinen projekti. Jarkko Ranta Account Manager, Koodiviidakko Oy

Viestinnän ja viestipohjien suunnittelussa tärkeää oli yhtenäisen brändi-ilmeen säilyttäminen kautta linjan. Aiemmassa tilanteessa tämä oli ollut haastavaa, sillä eri yksiköissä oli käytössä useita työkaluja uutiskirjeiden laadintaan. Tavoitteena oli tehdä viestintää lokaalisti, kuitenkin niin että Martelalle ominainen brändi-ilme säilyy. Eri maiden yksiköille luotiin omat lähetystilit, joissa hyödynnettiin valmiita kohdemaan kielellä tehtyjä viestipohjia. Drag & Drop-pohjia hyödynnettäessä kirjeitä voidaan muokata helposti rikkomatta niiden yleistä visuaalista ilmettä. Kirjeiden ulkoasun suunnittelussa oli mukana mainostoimistokumppani.

3. Toteutus

3. Toteutus Minna Andersson Koodiviidakko nähtiin ketteränä yrityksenä, joka pystyy vastaamaan nopeasti muuttuviin tarpeisiin sekä tarjoamaan jatkokehitystä. Minna Andersson Marketing and Responsibility Manager, Martela Oyj

Postiviidakko otettiin ensin käyttöön Suomessa, jonka jälkeen järjestettiin koulutukset myös muiden maiden käyttäjille. Martela käyttää Postiviidakkoa B2B-viestintään Suomen ohella Ruotsissa, Norjassa, Venäjällä, Puolassa ja Tanskassa.Työkalun monikielinen käyttöliittymä ja tekninen tukipalvelu mahdollistavat Postiviidakon käytön joustavasti Suomen rajojen ulkopuolella ja useiden eri käyttäjien toimesta.

Postiviidakon ohella käyttöä on laajennettu myös Viidakko-yhteisön tarjoamaan Eventilla-tapahtumanhallintatyökaluun, jonka avulla hoidetaan konsernin tapahtumien ilmoittautumisia.

4. Lopputulos

Katso kuva 4. Lopputulos Minna Andersson Postiviidakko on helppokäyttöinen ja toimiva työkalu. Ison kiitoksen saa myös asiakaspalvelu ja yhteydenpito sekä tekninen tuki, joka palvelee nopeasti akuuteimmissa asioissa. Minna Andersson Marketing and Responsibility Manager, Martela Oyj

Postiviidakon valintaan vaikuttivat kattavat ominaisuudet, tukipalvelut ja helppokäyttöisyys. Koodiviidakon ja Martelan onnistuneessa yhteistyössä tärkeä tekijä on ollut Koodiviidakon korkea palvelutaso. Akuuteimmissa tilanteissa käyttäjätuki on helposti saatavilla myös englannin kielellä niin sähköpostitse, puhelimitse kuin online chatin välityksellä suoraan käyttöliittymistä. Myös reagointikyky muuttuviin tilanteisiin on koettu suurena lisäarvona: yksi kehittyvän työkalun tärkeimpiä etuja on se, että uusia ominaisuuksia päästään hyödyntämään etulinjassa.

Asiakkaiden suusta

Halusimme laadukkaan asiapohjaisen uutiskirjeen, joka on asiakkaille miellyttävä lukea. Laitamme henkilöstötuottavuuden teemaan kohdistuvan tiedotteen kerran kuukaudessa. Koodiviidakon Postiviidakko palvelulla uutiskirjeiden tekeminen ja jakelu käy vaivattomasti. Olemme erittäin tyytyväisiä Postiviidakon toimintaan ja Koodiviidakon palveluun.
Marko Kesti Toimitusjohtaja, Mcompetence
Ehdottomasti parhaat tulokset ovat syntyneet tarkasti kohdennetuista uutiskirjeistä, joissa kuluttajia on pystytty puhuttelemaan juuri heitä kiinnostavalla, eksklusiivisella sisällöllä. Erityisen tyytyväisiä olemme siihen, että Postiviidakko on kehittyvä järjestelmä joka tuo uusia tuoteinnovaatioita ulottuvillemme.
Aki Kaukola Brand Manager, Mazda, Inchcape Motors Finland

Kiinnostuitko? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää!

Ota meihin rohkeasti yhteyttä, pyydä demo ja tutustu Postiviidakkoon tarkemmin.

Parhaan käsityksen Postiviidakon käyttöliittymästä ja ominaisuuksista saat näkemällä ja kokeilemalla sitä itse. Vinkkaamalla meille kiinnostuksesi saat ilmaisen esittelyn Postiviidakosta – paikan päällä omalla toimistollasi tai vaikka online-yhteydessä. Takaamme, että nähtyäsi Postiviidakon et tule pettymään! 

Kokeile ilmaiseksi Ota yhteyttä

Haluan kehittää viestintääni

Sähköposti:
Yritys: