Vinkki

Uutiskirjetilaajien keräys: älä hukkaa messukontakteja

Ota yhteyttä
Katso kuva Uutiskirjetilaajien keräys: älä hukkaa messukontakteja Useimmilta ständeiltä jaetaan ainoastaan painettuja esitteitä, mikä tekee erottumisesta hankalaa – viestisi sekä korttisi hukkuvat helposti kilpailijoiden materiaalin tulvaan. Voit sen sijaan pyytää vierailijoita antamaan tietonsa uutiskirjettä varten, esimerkiksi tätä varten asennetulla päätteellä. Useimmilta ständeiltä jaetaan ainoastaan painettuja esitteitä, mikä tekee erottumisesta hankalaa – viestisi sekä korttisi hukkuvat helposti kilpailijoiden materiaalin tulvaan. Voit sen sijaan pyytää vierailijoita antamaan tietonsa uutiskirjettä varten, esimerkiksi tätä varten asennetulla päätteellä.

Viime aikoina olemme nostaneet jutuissamme paljon esiin opt-in rekistereiden tärkeyttä sähköpostimarkkinoinnissa. Useita messuja Suomessa ja maailmalla kiertäneenä olemme huomanneet, etteivät suomalaiset toimijat ole vielä kovin aktiivisia sähköpostien keräämisessä messuosastoilla. Mielestämme tapahtumat, messut ja kohtaamiset ovat mitä parhaimpia keinoja oman opt-in rekisterin kartuttamiseen.

Messuilla tapaa uusia prospekteja, nykyisiä asiakkaita sekä mahdollisia yhteistyökumppaneita. Useimmilta ständeiltä jaetaan ainoastaan painettuja esitteitä, mikä tekee erottumisesta hankalaa – viestisi sekä korttisi hukkuvat helposti kilpailijoiden materiaalin tulvaan. Voit sen sijaan pyytää vierailijoita antamaan tietonsa uutiskirjettä varten, esimerkiksi tätä varten asennetulla päätteellä. Valmiin ja näyttävän ratkaisun tähän tarjoaa Messumasiina, joka korvaa perinteiset kynät, lomakkeet ja palautuslaatikot tuottaen yhteystiedot suoraan sähköisessä muodossa. Messumasiina lisäksi arpoo ja tulostaa fanfaarien kera arvontatuloksen jokaiselle vastanneelle, mikä tuo mukavasti vipinää osastolle.

Case Messumasiina: tuhansia uusia uutiskirjetilaajia

Messumasiinan asiakkaalla Rantapallo Oy:llä oli Matkamessuilla 2013 kuusi kappaletta Messumasiinoja uutiskirjetilaajien hankintaan. Rantapallo on Suomen suurin matkailuaiheinen sivusto, jolla on kuukausittain jopa yli 600 000 kävijää. Rantapallon osasto oli perimmäisessä nurkassa, mutta Messumasiinat houkuttelivat tehokkaasti messuvieraita osastolle ja toimivat varsinaisina vetonauloina."Ilman Messumasiinoita olisi osastomme ollut aika hiljainen. Nyt saimme osastollemme markkinameininkiä, asiakkaat sisään ilman sisäänheittoa ja samalla useita tuhansia uutiskirjeen tilaajia. Olemme enemmän kuin tyytyväisiä! "

Jos kiinnostuit Messumasiinasta, saat lisätietoja täältä.

Uutiskirjetilaajien keräyksen voit toteuttaa B2B-kontekstissa myös manuaalisesti niin sanotulla fish bowlilla, eli käyntikortteja varten asetetulla maljalla, johon yhteydenottoa toivovat vierailijat pudottavat korttinsa. Mikäli toimit näin, muista kuitenkin laittaa oheen ilmoitus, että annettuja tietoja voidaan käyttää sähköpostimarkkinointiin. Kokemuksiemme mukaan sähköinen tilausmahdollisuus toimii kuitenkin messuilla paperisia paremmin ja poistaa jälkikäteen näpyttelyn ja tarkistelun vaivan. Messujen jälkeen voit lähettää kaikille osastolla käyneille kiitokset, ilmoittaa arvonnan voittajasta ja kannustaa jatkotoimenpiteisiin.

Ota yhteyttä Viidakon asiantuntijoihin kysyäksesi lisää uutiskirjeistä ja tilaajien keräämisestä.

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

GDPR-muistilista ja peruskäsitteet: näin valmistaudut tulevaan EU:n tietosuoja-asetukseen

Mitä jokaisen markkinoijan ja viestijän olisi hyvä tietää EU:n uudesta tietosuoja-asetuksesta eli GDPR:stä? Koostimme aiheesta tiiviin tietopaketin, joka sisältää asetuksen keskeiset sisällöt, termit sekä muistilistan asetukseen valmistautumisesta.

Lue lisää

Sähköpostimarkkinoinnin listat ja GDPR: näin pidät tilaajasi (ja kerrytät samalla lisää)

Meistä lähes jokaisella on listoillamme henkilöitä, joiden kohtalo markkinoinnin kohderyhmänämme asetuksen voimaantulon jälkeen epäilyttää. Moni pohtiikin tällä hetkellä, miten saada olemassa olevat listat ajoissa mahdollisimman GDPR-varmoiksi. Koska sähköpostimarkkinointi on useimmille tuotto-panos -suhteeltaan sitä tuottavinta markkinointia, olisi tilaajien menettäminen myös menetettyä tuloa. Se tarkoittaa, ettei kannata hätiköidä tai ylireagoida, mutta valmistautua kyllä.

Lue lisää

Mikä on hyvä CTR?

Kuulemme lähes päivittäin asiakkailtamme ja prospekteilta kysymyksiä siitä, mitä onnistunut uutiskirjeviestintä oikeastaan tarkoittaa. Mikä on hyvä avaus- tai klikkausprosentti?

Lue lisää

10 vinkkiä Call-to-Actioneiden käyttöön

Call-to-Action (CTA) voi vaikuttaa merkittävästi uutiskirjeen kilkkausprosentiin, sivuston CTR:ään tai verkkokaupan myyntiin. Kokosimme 10 vinkkiä CTA:n tehokkaaseen käyttöön.

Lue lisää

100 vinkkiä digimarkkinointiin ja -viestintään

Suomen 100-vuotistaipaleen kunniaksi halusimme kiittää kotimaatamme. Keräsimme kokoon 100 vinkkiä digitaaliseen markkinointiin ja viestintään.

Lue lisää