Vinkki

Sähköpostimarkkinoijan Checklist

Ota yhteyttä
Sähköpostimarkkinoijan Checklist Uutiskirjeet kannattaa linkittää myös kolmannen osapuolen seurantapalveluihin, jolloin uutiskirjettä klikkaavien käyttäytymistä voidaan seurata pidemmälle ja nähdä kirjeiden konkreettiset hyödyt verkkosivuston tai verkkokaupan puolella.

Digitaalisen markkinoinnin kentällä puhutaan yhä enemmän kehittyneistä sähköpostimarkkinoinnin keinoista, kuten trigger-perusteisesta viestinnästä, pitkälle viedystä viestinnän yksilötason kohdennuksesta sekä markkinoinnin automaatioista. Uudet teknologiat avaavat markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille mielenkiintoisen pelikentän ja lähes rajattomat mahdollisuudet kehittää markkinointiviestintää eteenpäin.

Päivittäisessä työssämme olemme kuitenkin huomanneet, että yllättävän monella markkinoinnin automaatioita harkitsevalla yrityksellä on vielä tekemistä uutiskirjeviestinnän perusasioissa. On hyvä muistaa, että sähköpostimarkkinointi vaatii muiden markkinointikanavien tapaan pitkäjänteistä työtä, suunnitelmallisuutta ja aikaa. Jotta viestinnän kehittyneemmät tehokeinot voidaan rakentaa kestävälle pohjalle, tulee perustyön olla hyvin tehty.

Sähköpostimarkkinoijan Checklist (ovatko nämä asiat kunnossa?)

  • Helppokäyttöinen ja nopea työkalu uutiskirjeviestintään
    Econsultancyn vastikään julkaiseman tutkimuksen mukaan nopea ja käyttäjäystävällinen uutiskirjeviestinnän työkalu korreloi paremman ROI:n sähköpostimarkkinoinnille. Tulos selittyy sillä, että nopeita työkaluja hyödyntävät markkinoijat pystyvät käyttämään aikansa niihin asioihin, joilla on merkitystä. Tekniikan ja kirjepohjien kanssa tappelemisen sijaan aikaa käytetään suhteessa enemmän segmentointiin, suunnitteluun sekä tulosten mittaamiseen ja testaukseen.
  • Testatut ja mobiiliystävälliset pohjat
    Onko käytetyn uutiskirjepohjan toimivuus testattu yleisimmillä sähköpostiohjelmilla sekä mobiililaitteilla? Palveleeko uutiskirjeen tekninen toteutus myös mobiililaitteella sähköpostinsa lukevien tarpeita?
  • Sisältö
    Perustuuko uutiskirjeiden sisältö pelkkään toistoon, vai kehitetäänkö sisältöä jatkuvasti eteenpäin? Tarjoaako uutiskirje vastaanottajaa kiinnostavaa ja ajankohtaista sisältöä?
  • Uutiskirjeen tilaajat
    Kerätäänkö uutiskirjeelle aktiivisesti uusia opt-in-tilaajia esimerkiksi verkkosivustolle upotetun tilauslomakkeen, tapahtumien, sosiaalisen median tai CRM-integraation avulla? Onko uutiskirjeen tilaajakanta muutoin ajan tasalla ja ylläpidetäänkö sitä aktiivisesti?
  • Kohdennus
    Onko uutiskirjeiden sisältö kohdennettu vastaanottajille? Segmentoidaanko vastaanottajia erilaisiin tilaajaprofiileihin? Hyödynnetäänkö tilaajaprofiileja paremman kohdennuksen välineenä?
  • Mittaaminen työkalussa ja sen ulkopuolella
    Seurataanko uutiskirjeviestinnän onnistumista aktiivisesti raporttien avulla? Uutiskirjeet kannattaa linkittää myös kolmannen osapuolen seurantapalveluihin, jolloin uutiskirjettä klikkaavien käyttäytymistä voidaan seurata pidemmälle ja nähdä kirjeiden konkreettiset hyödyt verkkosivuston tai verkkokaupan puolella.
  • Jatkumo 
    Onko digitaalisen viestinnän jatkumoa mietitty myös uutiskirjeiden ulkopuolelle? Hyvä uutiskirje ei yksinään riitä, vaan myös verkkopalvelun on oltava hiottu kokonaisuus. Uutiskirjeiden tukena hyödynnetään usein landing-sivustoja, joita optimoidaan ja testataan aktiivisesti. Digimarkkinoinnin jatkumon ja kokonaisuuden hallintaa helpottavat yhtenäiset ja toisiinsa saumattomasti integroituvat työkalut, joiden avulla eri digiviestinnän osat linkittyvät yhteen.

Otathan yhteyttä Koodiviidakon asiantuntijoihin, jos kiinnostuit kehittämään yllämainittuja asioita. Postiviidakko-uutiskirjetyökalulla ja muilla Viidakko Marketing Cloud-tuoteperheen työkaluilla on tuhansia tyytyväisiä käyttäjiä, jotka hyödyntävät tuotteitamme päivittäin markkinoinnin ja viestinnän työtehtävissään.

Postiviidakko on moderni ja skaalautuva työkalu ammattimaiseen sähköpostiviestintään, jonka avulla toteutat sähköpostimarkkinoinnin ja uutiskirjeet tyylillä sekä tehokkaasti. Postiviidakko integroituu luonnostaan myös ViidakkoCEM-työkaluun, jolla voit toteuttaa ketterästi pidemmälle vietyjä markkinoinnin automaatioita.

Ota meihin yhteyttä – jutellaan tarkemmin digiviestinnän tarpeistanne!

Ota yhteyttä

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

GDPR: Miten valmistaudumme uuteen tietosuoja-asetukseen, ja mitä sinä voit tehdä?

Vuoden 2018 toukokuussa täytäntöön tuleva EU-tason tietosuoja-asetus puhututtaa jo nyt. Päätimme kirjoittaa juttusarjan, jossa annamme askel kerrallaan tietoa GDPR:stä ja siitä, kuinka sinä voit valmistautua muutokseen.

Lue lisää

Infograafi: Rakenna hyvä uutiskirje

Hyvin rakennettu uutiskirje on ytimekäs ja iskevä sekä vastaanottajalleen hyvin kohdennettu. Katso infograafista, kuinka rakennat parhaimman mahdollisen uutiskirjeen ja maksimoit sähköpostimarkkinointisi tehon.

Lue lisää

8 vinkkiä: näin personoit markkinointiviestisi

Sähköpostilaatikko täyttyy kymmenistä tai jopa sadoista markkinointiviesteistä. Tilanne on tuttu jokaiselle markkinoijalle. Kuinka saat omat viestisi erottumaan muiden joukosta?

Lue lisää

Markkinoinnin automaatio myyntiorganisaation tukena

Perinteinen myynti kylmäsoittoineen ja sähköposteineen ei ole katoamassa minnekään mutta markkinoinnin automaation avulla voidaan tuottaa myyntiorganisaation tueksi huomattavasti aiempaa enemmän tietoa, jonka avulla kontaktoinnista tulee ajoitukseltaan ja sisällöltään tarkempaa.

Lue lisää

Visuaalisuus osana digitaalista markkinointia

Visuaalisuus on sisältösi ulkoasu. Se on sitä, minkä lukija ensimmäiseksi näkee: yleisilme. Visuaalisesti vaikuttava ja vakuuttava verkkosivusto tai sosiaalisen median kanava kiinnostaa ja miellyttää katsojaa sekä saa huomattavasti enemmän lukijoita kuin pelkkää tekstiä sisältävät julkaisut.

Lue lisää