Vinkki

Case: Markkinointi-instituutti tehostaa viestintää laskeutumissivujen avulla

Ota yhteyttä
Katso kuva Case: Markkinointi-instituutti tehostaa viestintää laskeutumissivujen avulla Laskeutumissivua ja uutiskirjettä voidaan muokata käyttäjien toimintaa mittaavan analytiikan perusteella. Näin varmistetaan, että tärkeimmät viestit näkyvät lukijoille ja heidän käyttäjäkokemuksensa on paras mahdollinen. Laskeutumissivua ja uutiskirjettä voidaan muokata käyttäjien toimintaa mittaavan analytiikan perusteella. Näin varmistetaan, että tärkeimmät viestit näkyvät lukijoille ja heidän käyttäjäkokemuksensa on paras mahdollinen.

Markkinointi-instituutti hyödyntää omassa markkinoinnissaan Koodiviidakko Oy:n palveluja. Postiviidakko-työkalua käytetään sähköpostimarkkinoinnin välineenä viestittäessä koulutuksista ja ajankohtaisista tapahtumista. Sidosryhmille ja yhteistyökumppaneille suunnattu uutiskirje toteutetaan myös Postiviidakossa. Sen avulla viestit on helppoa, nopeaa ja tehokasta toteuttaa. Postiviidakosta nähdään myös helppolukuinen statistiikka, jonka pohjalta viestintää voidaan kehittää eteenpäin.

Markkinointi-instituutti hyödyntää uutiskirjeissään myös Koodiviidakon uutta palvelua, laskeutumissivustoja. Markkinointi-instituutti koostaa sidosryhmille tarkoitetun uutiskirjeensä artikkelit yksinkertaiseksi ja helppokäyttöiseksi verkkolehdeksi Postiviidakon Landing Sites -työkalulla. Laskeutumissivuilla käyttäjäkokemusta mitataan Googlen optimointityökalujen avulla. Laskeutumissivua ja uutiskirjettä voidaan muokata käyttäjien toimintaa mittaavan analytiikan perusteella. Näin varmistetaan, että tärkeimmät viestit näkyvät lukijoille ja heidän käyttäjäkokemuksensa on paras mahdollinen.

Hyvin toteutetun uutiskirjeen ja optimoitujen laskeutumissivujen yhdistelmästä syntyy hiottu ja mitattavissa oleva viestintäkokonaisuus.

”Postiviidakon Landing Sites -työkalun avulla uutiskirjeviestintämme on entistä käyttäjäystävällisempää, sillä lukijan on helppo liikkua artikkelista toiseen ja jakaa sisältöjä somessa. Meille taas tärkeää on se, että voimme optimoida sisältöjä helposti eri kohderyhmille, testata esim. parhaiten toimivia ulkoasuja sekä seurata lukijoiden käyttäytymistä yksityiskohtaisen analytiikan avulla.”
Milla Saramaa, Markkinointi-instituutti.

Tutustu tarkemmin Postiviidakon Landing Sites -työkaluun

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

GDPR-muistilista ja peruskäsitteet: näin valmistaudut tulevaan EU:n tietosuoja-asetukseen

Mitä jokaisen markkinoijan ja viestijän olisi hyvä tietää EU:n uudesta tietosuoja-asetuksesta eli GDPR:stä? Koostimme aiheesta tiiviin tietopaketin, joka sisältää asetuksen keskeiset sisällöt, termit sekä muistilistan asetukseen valmistautumisesta.

Lue lisää

Sähköpostimarkkinoinnin listat ja GDPR: näin pidät tilaajasi (ja kerrytät samalla lisää)

Meistä lähes jokaisella on listoillamme henkilöitä, joiden kohtalo markkinoinnin kohderyhmänämme asetuksen voimaantulon jälkeen epäilyttää. Moni pohtiikin tällä hetkellä, miten saada olemassa olevat listat ajoissa mahdollisimman GDPR-varmoiksi. Koska sähköpostimarkkinointi on useimmille tuotto-panos -suhteeltaan sitä tuottavinta markkinointia, olisi tilaajien menettäminen myös menetettyä tuloa. Se tarkoittaa, ettei kannata hätiköidä tai ylireagoida, mutta valmistautua kyllä.

Lue lisää

Mikä on hyvä CTR?

Kuulemme lähes päivittäin asiakkailtamme ja prospekteilta kysymyksiä siitä, mitä onnistunut uutiskirjeviestintä oikeastaan tarkoittaa. Mikä on hyvä avaus- tai klikkausprosentti?

Lue lisää

10 vinkkiä Call-to-Actioneiden käyttöön

Call-to-Action (CTA) voi vaikuttaa merkittävästi uutiskirjeen kilkkausprosentiin, sivuston CTR:ään tai verkkokaupan myyntiin. Kokosimme 10 vinkkiä CTA:n tehokkaaseen käyttöön.

Lue lisää

100 vinkkiä digimarkkinointiin ja -viestintään

Suomen 100-vuotistaipaleen kunniaksi halusimme kiittää kotimaatamme. Keräsimme kokoon 100 vinkkiä digitaaliseen markkinointiin ja viestintään.

Lue lisää