Vinkki

5 vinkkiä viestien läpimenoon

Ota yhteyttä
5 vinkkiä viestien läpimenoon Kehittynyt ja vastuullinen palveluntarjoaja opastaa asiakkaitaan asianmukaisten rekisterien käytössä ja huolehtii myös palvelinten laadukkuudesta, auttaen näin ollen asiakkaitaan saamaan viestinsä mahdollisimman hyvin perille. Täysin vastuuta ei kuitenkaan voi laittaa palveluntarjoajan harteille.

Hyvä työkalu ja luotettava palveluntarjoaja ovat suurin yksittäinen tekijä viestiesi läpimenossa. Kehittynyt ja vastuullinen palveluntarjoaja opastaa asiakkaitaan asianmukaisten rekisterien käytössä ja huolehtii myös palvelinten laadukkuudesta, auttaen näin ollen asiakkaitaan saamaan viestinsä mahdollisimman hyvin perille. Täysin vastuuta ei kuitenkaan voi laittaa palveluntarjoajan harteille. Lue vinkkimme, joiden avulla voit myös itse vaikuttaa viestiesi läpimenoon:

  1. Kohdenna paremmin. Yhä edelleen näkee aivan liikaa sähköpostimarkkinointia, jossa määrä korvaa laadun. Valitettavan usein ajatellaan, että jos pommittaa tarpeeksi ja riittävän usealle, joku varmasti tarttuu tarjoukseen. Tällainen sokkona sinne tänne roiskiminen on kovin lyhytnäköistä: se ei ainoastaan huononna yrityksen mainetta, vaan myös vaikuttaa ratkaisevasti siihen, kuinka viestien vastaanottajat avaavat kirjeesi jatkossa. Kerran roskapostittajaksi todettu lähettäjä päätyy mitä todennäköisemmin roskapostien joukkoon myös jatkossa.
  2. Valjasta käyttöösi eri kanavat uutiskirjeen tilaajien keräämiseen. Tilaajat, jotka ovat itse ilmaisseet halunsa tilata kirjeen, ovat usein kaikista uskollisimpia lukijoitasi. Uutiskirjeen tilaajia kannattaakin kerätä aktiivisesti esim. verkkosivujen kautta. Luo verkkosivustollesi ja sosiaalisiin medioihin selkeät ja helppokäyttöiset rajapinnat, joiden kautta tilaus onnistuu.
  3. Vältä huonolaatuisia ostorekisterejä. Mittaa rekisterin tehoa tarkastelemalla lähetyksiesi pomppujen määrää. Varmista myös, että palveluntarjoajasi huolehtii omalta osaltaan lähetyspalvelimiensa maineesta ja kunnosta. Muista, että sinulla täytyy olla lupa tai asemavaltuutus lähettää viestejä ostamallesi rekisterille.
  4. Siivoa rekisteriäsi ja pidä se puhtaana. Huolehdi, että markkinointityökalusi antaa sinulle parhaat mahdolliset välineet rekisterin puhtaanapitoon myös jatkossa. Palveluntarjoajaa valittaessa kannattaakin tiedustella, millä tavoin nämä asiat on huolehdittu tarjoajan puolelta. Vanhentuneisiin rekistereihin takertumisen sijaan lähettäjänä kannattaa panostaa uusien tilaajien keräämiseen, tai toisaalta laadukkaiden ostorekisterien käyttöön kohdennetun viestinnän voimin.
  5. Tarkkaile viestiesi tehoa sekä otsikoiden että sisällön suhteen ja kehitä viestintääsi aktiivisesti eteenpäin. Se, että viestisi saapuu vastaanottajen sähköpostilaatikkoon, on vain ensimmäinen askel hyvin vastaanotetussa viestissä. Loppu on sisällöstä kiinni – toimivaa tekniikkaa unohtamatta.

Postiviidakko on Suomen johtava työkalu sähköpostimarkkinoinnin ja uutiskirjeiden toteutukseen. Postiviidakkoa käyttäessäsi voit luottaa tekniikan toimivuuteen ja siihen, että viestisi toimii ja näyttää hyvältä vastaanottajan päässä. Sisältöä emme tee puolestasi, mutta teemme parhaamme auttaaksemme sinua kehittämään viestintääsi eteenpäin. Postiviidakon kattavat raportointityökalut ja A/B -testaus varmistavat, että saat jatkuvasti ensiarvoisen tärkeää tietoa viestintäsi tehosta.

Kumppaniverkostomme kautta saat myös käyttöösi taatusti laadukkaat päättäjärekisterit, joiden avulla voit tehdä kohdennettua viestintää ajantasaisilla tiedoilla. Postiviidakon automatiikka auttaa sinua myös rekistereidesi puhtaanapidossa: taustalla toimiva koneisto poistaa puolestasi selvästi toimimattomat ja virheelliset osoitteet ja parantaa näin viestiesi läpimenoa. Toimijana olemme luotettava, vastuullinen ja menemme jatkuvasti eteenpäin – matkassamme et putoa digimarkkinoinnin kelkasta.

Ota yhteyttä, niin katsotaan yhdessä digiviestintänne palaset kohdilleen.

Ota yhteyttä

Lisää tietoa sähköpostimarkkinoinnista, sen oikeanlaisesta toteutuksesta ja lainsäädännöstä saat ilmaisesta sähköpostimarkkinoinnin oppastamme, joka on ladattu osaksi digitaalista kirjahyllyä jo yli 6000 kertaa.

Lataa sähköpostimarkkinoinnin opas ›

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

GDPR-muistilista ja peruskäsitteet: näin valmistaudut tulevaan EU:n tietosuoja-asetukseen

Mitä jokaisen markkinoijan ja viestijän olisi hyvä tietää EU:n uudesta tietosuoja-asetuksesta eli GDPR:stä? Koostimme aiheesta tiiviin tietopaketin, joka sisältää asetuksen keskeiset sisällöt, termit sekä muistilistan asetukseen valmistautumisesta.

Lue lisää

8 vinkkiä juhlapyhien sähköpostimarkkinointiin [infograafi]

Vaikka jouluun on vielä aikaa, alkaa juhlapyhien markkinoinnin valmistelu jo monta kuukautta etukäteen. Kokosimme 8 vinkkiä auttamaan sinua juhlakauden sähköpostimarkkinoinnissasi.

Lue lisää

Sisällöntuotanto haltuun: näin hyödynnät ja kierrätät olemassa olevaa sisältöä

Sisällöntuotanto ei ole pelkkää uusien sisältöjen luomista, vaan myös olemassa olevien sisältöjen monipuolista hyödyntämistä. Olemme koonneet sinulle kasan käytännön vinkkejä, joiden avulla voit ottaa vanhat hyvät sisällöt uudestaan hyötykäyttöön.

Lue lisää

GDPR: Miten valmistaudumme uuteen tietosuoja-asetukseen, ja mitä sinä voit tehdä?

Vuoden 2018 toukokuussa täytäntöön tuleva EU-tason tietosuoja-asetus puhututtaa jo nyt. Päätimme kirjoittaa juttusarjan, jossa annamme askel kerrallaan tietoa GDPR:stä ja siitä, kuinka sinä voit valmistautua muutokseen.

Lue lisää

Infograafi: Rakenna hyvä uutiskirje

Hyvin rakennettu uutiskirje on ytimekäs ja iskevä sekä vastaanottajalleen hyvin kohdennettu. Katso infograafista, kuinka rakennat parhaimman mahdollisen uutiskirjeen ja maksimoit sähköpostimarkkinointisi tehon.

Lue lisää