Vinkki

5 vinkkiä toimivaan uutiskirjeeseen

Ota yhteyttä
Katso kuva 5 vinkkiä toimivaan uutiskirjeeseen Sopiva määrä optimoituja ja näyttäviä kuvia tekee viestistäsi huomattavasti houkuttelevamman ja vetoavan – erityisesti, jos kuvat avautuvat suoraan vastaanottajilla

1. Yksinkertainen on kaunista.

Vältä liian montaa palstaa ja monimutkaisia rakenteita. Muista, että kirjeen päätehtävä on usein ohjata lukijat klikkaamaan linkkiä. Suunnittele siten rakenne loogiseksi ja ohjaa lukija linkkiäsi kohden. Tärkein asia kannattaa nostaa ylimmäiseksi.

2. Käytä tekstiä ja kuvaa sopivassa suhteessa.

Jos viestisi on pelkkää kuvaa, tulkitaan se helposti roskapostiksi. Sopiva määrä optimoituja ja näyttäviä kuvia tekee kuitenkin viestistäsi huomattavasti houkuttelevamman ja vetoavan – erityisesti, jos kuvat avautuvat suoraan vastaanottajilla.

3. Uutiskirjeen osuva otsikointi on tärkeää.

Otsikossa kannattaa välttää tyrkytystä – ole sen sijaan asiallinen ja ytimekäs. Älä personoi otsikkoa, sillä se antaa helposti massamainosmaisen tunnun. Lokalisointi sen sijaan auttaa otsikossakin ("Katso tarjouksemme Forssassa"). Pyri tekemään otsikosta houkutteleva ja napakka. Kerro tiiviisti mistä on kyse – nerokkaat markkinointi-sanaleikit eivät yleensä toimi.

4. Tee myös kuvistasi linkkejä!

Uutiskirjeen lukijat klikkaavat usein mieluummin kuvaa kuin teksti-linkkiä, joten myös kuvien vetoavuus lukijoihin kannattaa hyödyntää.

5. Älä tee viestistäsi liian pitkää.

Ole sen sijaan ytimekäs ja kerro vain kirjeessä vain tärkeimmät pointit. Pitkien tekstipätkien sijaan ohjaa lukijasi kirjeestä landing sivulle, jossa voit esitellä tuotteesi tarkemmin. Lue lisää aiheesta landing sivut.

Postiviidakon viestipohjat testataan kaikilla yleisimmillä sähköpostiohjelmilla. Näin ollen Postiviidakon käyttäjänä voit keskittyä tärkeimpään, sisältöön, ja jättää tekniikan meidän huoleksemme. Ota yhteyttä myyntiimme, kerromme mielellämme lisää!

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

GDPR: Miten valmistaudumme uuteen tietosuoja-asetukseen, ja mitä sinä voit tehdä?

Vuoden 2018 toukokuussa täytäntöön tuleva EU-tason tietosuoja-asetus puhututtaa jo nyt. Päätimme kirjoittaa juttusarjan, jossa annamme askel kerrallaan tietoa GDPR:stä ja siitä, kuinka sinä voit valmistautua muutokseen.

Lue lisää

Infograafi: Rakenna hyvä uutiskirje

Hyvin rakennettu uutiskirje on ytimekäs ja iskevä sekä vastaanottajalleen hyvin kohdennettu. Katso infograafista, kuinka rakennat parhaimman mahdollisen uutiskirjeen ja maksimoit sähköpostimarkkinointisi tehon.

Lue lisää

8 vinkkiä: näin personoit markkinointiviestisi

Sähköpostilaatikko täyttyy kymmenistä tai jopa sadoista markkinointiviesteistä. Tilanne on tuttu jokaiselle markkinoijalle. Kuinka saat omat viestisi erottumaan muiden joukosta?

Lue lisää

Markkinoinnin automaatio myyntiorganisaation tukena

Perinteinen myynti kylmäsoittoineen ja sähköposteineen ei ole katoamassa minnekään mutta markkinoinnin automaation avulla voidaan tuottaa myyntiorganisaation tueksi huomattavasti aiempaa enemmän tietoa, jonka avulla kontaktoinnista tulee ajoitukseltaan ja sisällöltään tarkempaa.

Lue lisää

Visuaalisuus osana digitaalista markkinointia

Visuaalisuus on sisältösi ulkoasu. Se on sitä, minkä lukija ensimmäiseksi näkee: yleisilme. Visuaalisesti vaikuttava ja vakuuttava verkkosivusto tai sosiaalisen median kanava kiinnostaa ja miellyttää katsojaa sekä saa huomattavasti enemmän lukijoita kuin pelkkää tekstiä sisältävät julkaisut.

Lue lisää