Kirjoitus

Tutkimustietoa sähköpostimarkkinoinnista: asiakkaasi haluavat sinulta sähköpostia

Ota yhteyttä
Katso kuva Tutkimustietoa sähköpostimarkkinoinnista: asiakkaasi haluavat sinulta sähköpostia Tutkimuksen mukaan 77 % nykyisistä asiakkaista pitää sähköpostia hyvänä markkinointikanavana.

Tutkimuksessa kuluttaja-asiakkaat saivat itse kertoa, mikä on heidän mielestään hyvä markkinointikanava. Tulokset olivat osin yllättäviä: sosiaalisen median tai SMS viestien sijaan asiakkaat haluavat ennemmin sähköpostia tai perinteistä kirjepostia (katso kuva).

Tutkimuksen mukaan 77 % nykyisistä asiakkaista pitää sähköpostia hyvänä markkinointikanavana. Lähes yhtä pidetty kanava on kirjeposti 71 prosentin osuudellaan. Luvut ovat huimia verrattuna sosiaaliseen mediaan (4 %) tai SMS viestiin (9 %).

Kuluttajat, joilla ei ollut vielä olemassa olevaa asiakassuhdetta yritykseen, mielsivät kirjepostin markkinointikanavana sähköpostin edelle. Kirjepostin (57 %) jälkeen heti seuraavana oli tässäkin sähköposti 52 prosentin osuudellaan. Myös potentiaalisten asiakkaiden osalta SMS viestit ja sosiaalinen media jäivät siis kanavina selvästi sähköpostin ja kirjepostin taakse.

Acxiom

*) http://www.utalkmarketing.com

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

GDPR sähköpostimarkkinoijalle – mikä muuttuu?

Miten EU:n yleinen tietosuoja-asetus vaikuttaa sähköpostimarkkinointiin, ja kuinka pureskelemme asiaa Postiviidakko-järjestelmässä?

Lue lisää

Kuinka yritykset hyötyvät markkinoinnin automaatiosta?

Koodiviidakko toteutti toukokuussa 2017 kansainvälisen kyselytutkimuksen markkinoinnin automaatiosta. Kysely suunnattiin markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille, ja siihen vastasi yhteensä 421 yritysedustajaa.

Lue lisää

Tietoiskuja ja hattaraa Markkinoinnin viikolla 2016

Aiemmin Markkinointiviestinnän viikkona tunnettu tapahtuma uudisti nimensä ja paikkansa. Vuoden 2016 tapahtuma järjestettiin Pasilan Messukeskuksessa ja keräsi yli 5000 kävijän ennätysyleisön. Koodiviidakko osallistui messuille oman tietoiskulavansa voimin ja kaksipäiväisen rupeaman aikana tarjosimme satoja annoksia omenahattaraa sekä tietysti markkinoinnin ja viestinnän tietoiskuja, joita kävi seuraamassa valtava joukko ihmisiä.

Lue lisää

Mobiilikehityksen nykytila ja tulevaisuus

Älypuhelinten voittokulun myötä mobiilipalveluiden määrä räjähti käsiin vuosikymmenen taitteessa ja viimeisen viiden vuoden aikana olemme nähneet mobiililaitteiden muuttuvan lisälaitteesta usein eniten käytetyksi online-välineeksi. Mitkä tekijät ja konseptit muokkaavat mobiilipalveluiden kehitystä jatkossa ja mikä niiden merkitys on markkinoijalle?

Lue lisää

9 askelta: näin teet onnistuneen verkkosivu-uudistuksen

Tavoitteiden määrittelystä palveluntarjoajan valintaan – mitä verkkosivu-uudistuksessa tulee ottaa huomioon, ja miltä näyttää onnistunut verkkosivujen uudistusprojekti?

Lue lisää