Kirjoitus

Suomalaiset laiskoja verkko-ostajia

Ota yhteyttä
Suomalaiset laiskoja verkko-ostajia Tämä on ensimmäinen kerta, kun olemme tutkineet verkko-ostoskäyttäytymistä kaikissa pohjoismaissa. Osa tuloksista oli odotettavissa, mutta tutkimus on paljastanut myös täysin uusia maakohtaisia piirteitä.

TNS Gallup tutki pohjoismaisten kuluttajien verkkokäyttäytymistä alkuvuonna 2012. Suomalaisista internetin käyttäjistä vain 45 prosenttia teki tutkimusjakson aikana verkko-ostoksia, kun taas norjalaisista verkkokaupoissa asioi 59 prosenttia ja ruotsalaisista 52 prosenttia.

”Tämä on ensimmäinen kerta, kun olemme tutkineet verkko-ostoskäyttäytymistä kaikissa pohjoismaissa. Osa tuloksista oli odotettavissa, mutta tutkimus on paljastanut myös täysin uusia maakohtaisia piirteitä”, Netsin Finlandin toimitusjohtaja Päivö Eerola arvioi tutkimustuloksia.

Lue koko tutkimus

Aiemmat verkkokaupan tutkimukset ovat osoittaneet, että suomalaiset verkkokaupat ovat suhteessa laiskoja kansainvälistymään. Kuten TNS Gallupin tutkimuskin osoittaa, esimerkiksi muiden pohjoismaiden kansalaiset toisivat suomalaiselle verkkokauppiaalle paljon uutta ostopotentiaalia. Suomalaisten verkkokauppiaiden kannattaisikin useissa tilanteissa harkita vakavasti kansainvälistymistä saavuttaakseen myös rajojen ulkopuolella olevat ostajat.

ViidakkoStore -verkkokauppa-alustamme soveltuu erinomaisesti myös kansainväliseen kaupankäyntiin. Monikieli- ja -valuuttatuki mahdollistavat kaupankäynnin myös Suomen rajojen ulkopuolella – jouhevasti ja näppärästi yhdeltä alustalta.

Kysy lisää kansainvälisestä verkkokaupasta myynnistämme

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

GDPR sähköpostimarkkinoijalle – mikä muuttuu?

Miten EU:n yleinen tietosuoja-asetus vaikuttaa sähköpostimarkkinointiin, ja kuinka pureskelemme asiaa Postiviidakko-järjestelmässä?

Lue lisää

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2018 [+infograafi]

Näin vuoden alkumetreillä on hyvä pysähtyä hetkeksi ja katsoa, miltä ympäröivä digimaailma näyttää juuri nyt. Käymme artikkelissamme läpi vuoden 2018 merkittävimmät digitaalisen markkinoinnin trendit ja muutosvoimat. Bonuksena löydät artikkelin lopusta infograafin, joka kokoaa yhteen kaikki 21 digitaalisen markkinoinnin trendiä.

Lue lisää

Markkinoinnin automaation hyödyt numeroina

Markkinoinnin automaatiota hyödynnetään yhä useammissa yrityksissä ja moni vielä harkitsee. Automaatiota pidetään yleisesti liiketoimintaa tehostavana ja resursseja säästävänä markkinoinnin keinona, mutta mitä sanovat tutkimukset? Kannattaako markkinoinnin automaatio?

Lue lisää

Kuinka yritykset hyötyvät markkinoinnin automaatiosta?

Koodiviidakko toteutti toukokuussa 2017 kansainvälisen kyselytutkimuksen markkinoinnin automaatiosta. Kysely suunnattiin markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille, ja siihen vastasi yhteensä 421 yritysedustajaa.

Lue lisää

Tietoiskuja ja hattaraa Markkinoinnin viikolla 2016

Aiemmin Markkinointiviestinnän viikkona tunnettu tapahtuma uudisti nimensä ja paikkansa. Vuoden 2016 tapahtuma järjestettiin Pasilan Messukeskuksessa ja keräsi yli 5000 kävijän ennätysyleisön. Koodiviidakko osallistui messuille oman tietoiskulavansa voimin ja kaksipäiväisen rupeaman aikana tarjosimme satoja annoksia omenahattaraa sekä tietysti markkinoinnin ja viestinnän tietoiskuja, joita kävi seuraamassa valtava joukko ihmisiä.

Lue lisää