Kirjoitus

Mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään?

Ota yhteyttä
Mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään? Suomalaisten grilleissä tirisee myös muuta kuin pelkkää lihaa.

Grillaus on tärkeä osa suomalaista mökkikesää. Mikäpä olisi ihanampaa kuin tulla suoraan saunasta grilliherkkujen ääreen ja nauttia kunnollista suomalaista makkaraa seesteisen järvimaiseman edessä?

Halusimme selvittää, mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään. Seurasimme puolentoista kuukauden ajan ViidakkoMonitorilla hashtagia #grillaus sekä muita grillaukseen liittyviä sanoja sosiaalisessa mediassa ja koostimme tulokset yhteen. 

Selkeästi ylivoimaisina grillattavina mainittiin perinteiset liharuoat makkara, burgeri ja pihvi. HK saa erityismaininnan omalla hashtagillaan #hookoo ja myös pekoni nousi korkealle tuloksissa. Suomalaisten grilleissä tirisi kuitenkin myös muuta kuin pelkkää lihaa – kasvikset, vartaat ja juusto saivat myös oman osansa maininnoista. 

Ylivoimaisesti eniten grillausmainintoja tehtiin juhannusaattoa edeltävänä torstaina. Yleisimmissä sanoissa juhannus näytti myös suosiotaan: suosituimmasta seitsemästä sanasta peräti viisi liittyivät juhannukseen. 

Grillaus ja juhannus inspiroi myös sarjakuvataiteilijoita. Kaksi Fingerporin sarjakuvaa nousivat Twitterissä suureen suosioon:

Lue lisää someseurannasta blogissamme:

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

GDPR sähköpostimarkkinoijalle – mikä muuttuu?

Miten EU:n yleinen tietosuoja-asetus vaikuttaa sähköpostimarkkinointiin, ja kuinka pureskelemme asiaa Postiviidakko-järjestelmässä?

Lue lisää

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2018 [+infograafi]

Näin vuoden alkumetreillä on hyvä pysähtyä hetkeksi ja katsoa, miltä ympäröivä digimaailma näyttää juuri nyt. Käymme artikkelissamme läpi vuoden 2018 merkittävimmät digitaalisen markkinoinnin trendit ja muutosvoimat. Bonuksena löydät artikkelin lopusta infograafin, joka kokoaa yhteen kaikki 21 digitaalisen markkinoinnin trendiä.

Lue lisää

Markkinoinnin automaation hyödyt numeroina

Markkinoinnin automaatiota hyödynnetään yhä useammissa yrityksissä ja moni vielä harkitsee. Automaatiota pidetään yleisesti liiketoimintaa tehostavana ja resursseja säästävänä markkinoinnin keinona, mutta mitä sanovat tutkimukset? Kannattaako markkinoinnin automaatio?

Lue lisää

Kuinka yritykset hyötyvät markkinoinnin automaatiosta?

Koodiviidakko toteutti toukokuussa 2017 kansainvälisen kyselytutkimuksen markkinoinnin automaatiosta. Kysely suunnattiin markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille, ja siihen vastasi yhteensä 421 yritysedustajaa.

Lue lisää

Tietoiskuja ja hattaraa Markkinoinnin viikolla 2016

Aiemmin Markkinointiviestinnän viikkona tunnettu tapahtuma uudisti nimensä ja paikkansa. Vuoden 2016 tapahtuma järjestettiin Pasilan Messukeskuksessa ja keräsi yli 5000 kävijän ennätysyleisön. Koodiviidakko osallistui messuille oman tietoiskulavansa voimin ja kaksipäiväisen rupeaman aikana tarjosimme satoja annoksia omenahattaraa sekä tietysti markkinoinnin ja viestinnän tietoiskuja, joita kävi seuraamassa valtava joukko ihmisiä.

Lue lisää