Kirjoitus

Laskulla maksaminen yhä haluttua verkkokaupassa

Ota yhteyttä
Laskulla maksaminen yhä haluttua verkkokaupassa Jälkikäteismaksu mielletään kuluttajien keskuudessa yleisesti turvalliseksi, helpoksi ja luotettavaksi maksutavaksi.

Posten Nordenin tekemässä tutkimuksessa on kartoitettu Pohjoismaisten kuluttajien mieltymyksiä verkossa ostamisesta. Tutkimuksessa eräänä aiheena olivat kuluttajien suosimat maksutavat, joista jälkikäteen maksettava lasku nousi Suomessa 30 % osuuteen. Osuutta voidaan pitää verrattaen suurena – suurempaan osuuteen nousi ainoastaan suora verkkopankkimaksu 39 prosentin osuudellaan luottokorttien ja muiden maksutapojen jäädessä huomattavasti pienemmille prosenteille.

Muiden maksutapojen rinnalla jälkikäteismaksu on siis edelleen haluttu maksutapa, eikä sitä näin ollen kannata unohtaa verkkokaupan maksutapojen valikoimasta. Jälkikäteismaksu mielletään kuluttajien keskuudessa yleisesti turvalliseksi, helpoksi ja luotettavaksi maksutavaksi. Vaikka kauppiaalla on oikeus itse päättää mitä maksutapoja hän tarjoaa ostajille, myös esimerkiksi Kuluttajaliitto suosittelee lisäämään verkkokaupan valikoimaan myös jälkikäteismaksutapoja. 

Tutustu Posten Nordenin tutkimukseen tarkemmin täältä.

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

GDPR sähköpostimarkkinoijalle – mikä muuttuu?

Miten EU:n yleinen tietosuoja-asetus vaikuttaa sähköpostimarkkinointiin, ja kuinka pureskelemme asiaa Postiviidakko-järjestelmässä?

Lue lisää

Kuinka yritykset hyötyvät markkinoinnin automaatiosta?

Koodiviidakko toteutti toukokuussa 2017 kansainvälisen kyselytutkimuksen markkinoinnin automaatiosta. Kysely suunnattiin markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille, ja siihen vastasi yhteensä 421 yritysedustajaa.

Lue lisää

Tietoiskuja ja hattaraa Markkinoinnin viikolla 2016

Aiemmin Markkinointiviestinnän viikkona tunnettu tapahtuma uudisti nimensä ja paikkansa. Vuoden 2016 tapahtuma järjestettiin Pasilan Messukeskuksessa ja keräsi yli 5000 kävijän ennätysyleisön. Koodiviidakko osallistui messuille oman tietoiskulavansa voimin ja kaksipäiväisen rupeaman aikana tarjosimme satoja annoksia omenahattaraa sekä tietysti markkinoinnin ja viestinnän tietoiskuja, joita kävi seuraamassa valtava joukko ihmisiä.

Lue lisää

Mobiilikehityksen nykytila ja tulevaisuus

Älypuhelinten voittokulun myötä mobiilipalveluiden määrä räjähti käsiin vuosikymmenen taitteessa ja viimeisen viiden vuoden aikana olemme nähneet mobiililaitteiden muuttuvan lisälaitteesta usein eniten käytetyksi online-välineeksi. Mitkä tekijät ja konseptit muokkaavat mobiilipalveluiden kehitystä jatkossa ja mikä niiden merkitys on markkinoijalle?

Lue lisää

9 askelta: näin teet onnistuneen verkkosivu-uudistuksen

Tavoitteiden määrittelystä palveluntarjoajan valintaan – mitä verkkosivu-uudistuksessa tulee ottaa huomioon, ja miltä näyttää onnistunut verkkosivujen uudistusprojekti?

Lue lisää