Kirjoitus

Case Musta-Pekka: Kohdennus tuo tuloksia

Ota yhteyttä
Katso kuva Case Musta-Pekka: Kohdennus tuo tuloksia Tärkeintä on saada sisältö kohtaamaan kohderyhmän kiinnostus ja seurata jatkuvasti miten tässä onnistutaan. Työtä asian eteen on tehtävä, mutta se näkyy myös tuloksissa Tärkeintä on saada sisältö kohtaamaan kohderyhmän kiinnostus ja seurata jatkuvasti miten tässä onnistutaan. Työtä asian eteen on tehtävä, mutta se näkyy myös tuloksissa

IT-tuotteiden jälleenmyyjä ja verkkokauppias Musta-Pekka on tehnyt tuloksellista sähköpostimarkkinointia jo useamman vuoden ajan. Lähetykseen Musta-Pekka käyttää Postiviidakko-työkalua, jolla lähetetään kuukausittain näyttäviä graafisia uutiskirjeitä sekä verkkokaupasta ostaneille että potentiaalisille asiakkaille. Kokemuksen kautta yrityksessä on huomattu, ettei sähköpostimarkkinoinnin kohdennus ole pelkkää sanahelinää.

Aiemmin Musta-Pekalla tehtiin markkinointia ostorekistereille, joissa viestien kohdennus oli hiukan väljempää. Hyvän sisällön ja laadukkaan vastaanottajarekisterin liittoon on toki pyritty aina – ajan myötä ostorekistereiden tehon huomattiin kuitenkin laskevan. Yrityksessä tiedostettiin että asialle täytyy tehdä jotain, ja syntyi päätös panostaa aiempaa voimakkaammin opt-in -tilaajarekisterin keräämiseen.

Tilaajia ryhdyttiin keräämään sivuston ja verkkokaupan kautta muun muassa erilaisten kilpailujen ja kampanjoiden avulla. Tilaajien keräämisen ohella Musta-Pekka seuraa tarkasti jakeluidensa tehoa eri kohderyhmille: jos jokin kohderyhmä tai juttu ei toimi, kokeillaan kohdentaa eri tavalla. Näin sekä sisältö että kohderyhmät päivittyvät ja jalostuvat jatkuvasti rinta rinnan. Systemaattisen työn on huomattu tuovan myös tuloksia: parhaiten kohdennetut viestit ovat saaneet massalistoihin verrattuna noin 8-kertaisen klikkausprosentin (CTR).

"Tärkeintä on saada sisältö kohtaamaan kohderyhmän kiinnostuksen kanssa ja seurata jatkuvasti miten tässä onnistutaan. Työtä asian eteen on tehtävä, mutta se näkyy myös tuloksissa", kertoo Musta-Pekka Oy:n toimitusjohtaja Jussi Patopuro.

Lue casen ohella Koodiviidakon parhaat vinkit opt-in -tilaajarekisterin kartoittamiseen:

Tutustu Postiviidakkoon

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

9 askelta: näin teet onnistuneen verkkosivu-uudistuksen

Tavoitteiden määrittelystä palveluntarjoajan valintaan – mitä verkkosivu-uudistuksessa tulee ottaa huomioon, ja miltä näyttää onnistunut verkkosivujen uudistusprojekti?

Lue lisää

GDPR sähköpostimarkkinoijalle – mikä muuttuu?

Miten EU:n yleinen tietosuoja-asetus vaikuttaa sähköpostimarkkinointiin, ja kuinka pureskelemme asiaa Postiviidakko-järjestelmässä?

Lue lisää

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2018 [+infograafi]

Näin vuoden alkumetreillä on hyvä pysähtyä hetkeksi ja katsoa, miltä ympäröivä digimaailma näyttää juuri nyt. Käymme artikkelissamme läpi vuoden 2018 merkittävimmät digitaalisen markkinoinnin trendit ja muutosvoimat. Bonuksena löydät artikkelin lopusta infograafin, joka kokoaa yhteen kaikki 21 digitaalisen markkinoinnin trendiä.

Lue lisää

Markkinoinnin automaation hyödyt numeroina

Markkinoinnin automaatiota hyödynnetään yhä useammissa yrityksissä ja moni vielä harkitsee. Automaatiota pidetään yleisesti liiketoimintaa tehostavana ja resursseja säästävänä markkinoinnin keinona, mutta mitä sanovat tutkimukset? Kannattaako markkinoinnin automaatio?

Lue lisää

Kuinka yritykset hyötyvät markkinoinnin automaatiosta?

Koodiviidakko toteutti toukokuussa 2017 kansainvälisen kyselytutkimuksen markkinoinnin automaatiosta. Kysely suunnattiin markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille, ja siihen vastasi yhteensä 421 yritysedustajaa.

Lue lisää