Kirjoitus

Case: Call-to-action -nappi kymmenkertaisti markkinointikirjeen klikkausprosentin

Ota yhteyttä
Case: Call-to-action -nappi kymmenkertaisti markkinointikirjeen klikkausprosentin Call-to-Action -napilla tarkoitetaan painiketta, jonka tarkoituksena on saada lukija klikkaamaan sitä. Painike suunnitellaan usein siten, että se erottuu selvästi muusta taustasta, ja sen päällä on useimmiten myös "houkutinteksti"

Case-yrityksemme toteutti sähköpostimarkkinointiaan kahdella erillisellä kirjeellä, jotka erosivat toisistaan hiuksenhienosti. Tämä pieneltä tuntuva ero vaikutti kuitenkin ratkaisevasti kirjeen klikkausprosenttiin. Kahdessa kirjeessä oli muutoin samat sisällöt ja ulkoasu: ainoana erona oli selkeä Call-to-action -nappi, jonka ansiosta toista kirjettä klikattiin kymmenkertaisesti.

Mikä on Call-to-action -nappi?
Call-to-Action -napilla tarkoitetaan painiketta, jonka tarkoituksena on saada lukija klikkaamaan sitä. Painike suunnitellaan usein siten, että se erottuu selvästi muusta taustasta, ja sen päällä on useimmiten myös "houkutinteksti".

Ilman Call-to-action -nappia toteutetun kirjeen klikkausprosentti oli hieman alle 2 %, kun taas painikkeen sisältänyt viesti sai huiman vastaanoton lähes 20 % klikkausosuudella kaikista vastaanottajista.

Case ilmentää loistavasti myös erästä sähköpostimarkkinoinnin suurimmista eduista – mitattavuutta. Sähköpostimarkkinointi mahdollistaa tarkalla mitattavuudellaan sen, mihin moni muu markkinointikanava ei pysty. Viestinnän onnistumista voidaan seurata sen perusteella, miten lukijat reagoivat ja toisaalta myös kehittää sitä eteenpäin. Kirjeitä voidaan testata, ja katsoa mikä puree omiin kohderyhmiin.

Sähköpostimarkkinoinnin työkalussamme Postiviidakossa on markkinoiden kattavimmat raportointiominaisuudet, joiden avulla pystyt analysoimaan tarkasti oman lukijakuntasi ja viestintäsi tehon, sekä välittämään liidit suoraan myynnin ja markkinoinnin tueksi. Ota meihin yhteyttä, niin jutellaan lisää siitä, miten sähköpostimarkkinointi voisi toimia teidän eduksenne.

Ota yhteyttä

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

GDPR sähköpostimarkkinoijalle – mikä muuttuu?

Miten EU:n yleinen tietosuoja-asetus vaikuttaa sähköpostimarkkinointiin, ja kuinka pureskelemme asiaa Postiviidakko-järjestelmässä?

Lue lisää

Kuinka yritykset hyötyvät markkinoinnin automaatiosta?

Koodiviidakko toteutti toukokuussa 2017 kansainvälisen kyselytutkimuksen markkinoinnin automaatiosta. Kysely suunnattiin markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille, ja siihen vastasi yhteensä 421 yritysedustajaa.

Lue lisää

Tietoiskuja ja hattaraa Markkinoinnin viikolla 2016

Aiemmin Markkinointiviestinnän viikkona tunnettu tapahtuma uudisti nimensä ja paikkansa. Vuoden 2016 tapahtuma järjestettiin Pasilan Messukeskuksessa ja keräsi yli 5000 kävijän ennätysyleisön. Koodiviidakko osallistui messuille oman tietoiskulavansa voimin ja kaksipäiväisen rupeaman aikana tarjosimme satoja annoksia omenahattaraa sekä tietysti markkinoinnin ja viestinnän tietoiskuja, joita kävi seuraamassa valtava joukko ihmisiä.

Lue lisää

Mobiilikehityksen nykytila ja tulevaisuus

Älypuhelinten voittokulun myötä mobiilipalveluiden määrä räjähti käsiin vuosikymmenen taitteessa ja viimeisen viiden vuoden aikana olemme nähneet mobiililaitteiden muuttuvan lisälaitteesta usein eniten käytetyksi online-välineeksi. Mitkä tekijät ja konseptit muokkaavat mobiilipalveluiden kehitystä jatkossa ja mikä niiden merkitys on markkinoijalle?

Lue lisää

9 askelta: näin teet onnistuneen verkkosivu-uudistuksen

Tavoitteiden määrittelystä palveluntarjoajan valintaan – mitä verkkosivu-uudistuksessa tulee ottaa huomioon, ja miltä näyttää onnistunut verkkosivujen uudistusprojekti?

Lue lisää