Uutiskirjeet SOSTEn viestinnässä

1. Lähtötilanne

1. Lähtötilanne Laura Kouri Meillä oli jo hyvä yhteistyö www-sivut toimittaneen Koodiviidakon kanssa. Sivuviidakon jälkeen oli luontevaa tutustua myös Postiviidakkoon. Laura Kouri Viestinnän asiantuntija, SOSTE ry

SOSTE Suomen sosiaali ja terveys ry on valtakunnallinen kattojärjestö, joka kokoaa yhteen yli 180 sosiaali- ja terveysalan järjestöä sekä useita kymmeniä muita yhteistyöjäsentahoja. Järjestön toiminnan käynnistyttyä 2012 edessä oli koko viestintäkoneiston rakentaminen. Kaivattiin keskitettyjä viestintävälineitä, jotka mahdollistaisivat aktiivisen läsnäolon online-ympäristössä. Kumppaniksi valikoitui Koodiviidakko Oy:n Sivuviidakko-julkaisujärjestelmä verkkosivujen toteutukseen sekä hieman myöhemmin käyttöönotettu Postiviidakko-työkalu uutiskirjeviestintään.

2. Suunnittelu

2. Suunnittelu Pirjo Tiippana Drag & Drop -pohjainen uutiskirje on selkeä toimittaa, sisältö on kätevästi jäsenneltävissä aihealueittain ja ulkonäöltään pohja on raikkaan ryhdikäs. Osoitelistojen ja tilaajatietojen ylläpitäminen on helppoa. Pirjo Tiippana Viestinnän asiantuntija, SOSTE ry

Säännöllinen yhteydenpito jäsenistöön päätettiin toteuttaa sähköisellä uutiskirjeellä, joka tulisi suoraan vastaanottajan sähköpostiin, mutta olisi katsottavissa myös selaimella. Jäsenkirjeet sisältävät paljon informaatiota ja erilaisia juttupaikkoja: näin ollen viestipohjat toteutettiin Postiviidakon Drag & Drop -editorilla, jonka avulla sisältömoduleita voidaan helposti liikutella, poistaa ja lisätä tarpeen mukaan. Jäsenkirjeen ohella SOSTElle tehtiin oma uutiskirjepohja koulutusten markkinointia ja niiden tiedottamista varten. Jäsen- ja koulutuskirjeen ohella SOSTE lähettää myös erityisesti alan päättäjille suunnattua SOSTEma-newsletteriä.

3. Toteutus

3. Toteutus Ville Lehtoniemi Drag & Drop -viestin muokkaus on loistava esimerkki Viidakon asiakaslähtöisestä tuotekehityksestä: ratkaisu, joka helpottaa useiden asiakkaiden jokapäiväistä työtä. Ville Lehtoniemi Key Account Manager, Koodiviidakko Oy

SOSTEn uutiskirjeiden tuli olla vapaasti tilattavissa nettisivujen kautta. Verkkopalvelua hyödynnetään näin tehokkaasti uutiskirjeviestinnän tukena sekä toisinpäin. Lähetetyistä uutiskirjeistä on saatavilla verkkosivustolla oma arkisto, josta edeltävät uutiskirjeet ovat helposti jäsenistön löydettävissä ja selailtavissa. Uutiskirjetilaajia kerätään aktiivisesti sivustolta: Postiviidakolla tehtyihin uutiskirjeisiin toteutetaan aina uutiskirjeen ilmeellä tehty tilaussivu, joka on helppo upottaa osaksi verkkosivustoa. SOSTE on saanut uutiskirjeen aktiivisen markkinoinnin avulla paljon uusia tilaajia, ja alkuperäinen osoitteisto on jo moninkertaistunut.

4. Lopputulos

Katso kuva 4. Lopputulos Pirjo Tiippana On suuri ilo asioida sellaisten henkilöiden kanssa, jotka lähtevät etsimään ratkaisuja asiakkaan tarpeisiin eivätkä ensisijaisesti myymään omaa tuotettaan. Pirjo Tiippana Viestinnän asiantuntija, SOSTE ry

Aloitettuaan uutiskirjeviestinnän Postiviidakolla SOSTE on löytänyt tarpeisiinsa soveltuvan keskitetyn viestintävälineen, jonka käyttö on helposti laajennettavissa uusien tarpeiden mukaan. SOSTEn henkilöstössä ollaan oltu tyytyväisiä järjestelmän toimivuuteen sekä uutiskirjepohjien selkeyteen ja helppokäyttöisyyteen. Kätevän uutiskirjetyökalun ohella myös Koodiviidakon asiakasmyönteinen palveluhenki saa erityistä kiitosta. Uutiskirjeviestinnästä on tullut nopeasti tärkeä osa SOSTEn viestintää.

Asiakkaiden suusta

Käytämme Postiviidakkoa jäsenviestintään sekä erilaisten tapahtumien markkinointiin. Koodiviidakkolaisille asiakas on aidosti tärkeä, mikä näkyy ystävällisenä, nopeana ja asiantuntevana palveluna. Reaaliaikainen chat-tuki on ollut korvaamaton apu kiireellisissä tilanteissa. Suosittelen Postiviidakkoa lämpimästi muillekin!
Stiina Laaksonen Tiedottaja, Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL ry
Postiviidakon tuki-chatti toimii kun rasvattu, vastausta ei ikinä tarvitse odottaa ja akuuttiin ongelmaan saa ratkaisun heti. Tämänkaltaisen reaaliaikaisen tukipalvelun tarjoaminen asiakkaille on nykypäivää! Postiviidakon moitteettomasti toimivan tukipalvelun kanssa asioinnin jälkeen on vaikeaa enää tyytyä odottelemaan sähköpostivastauksia seuraavana päivänä tai jonottelemaan puhelimessa.
Anna Mäkelä Viestintäpäällikkö, IAB Finland ry

Kiinnostuitko? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää!

Ota meihin rohkeasti yhteyttä, pyydä demo ja tutustu Postiviidakkoon tarkemmin.

Parhaan käsityksen Postiviidakon käyttöliittymästä ja ominaisuuksista saat näkemällä ja kokeilemalla sitä itse. Vinkkaamalla meille kiinnostuksesi saat ilmaisen esittelyn Postiviidakosta – paikan päällä omalla toimistollasi tai vaikka online-yhteydessä. Takaamme, että nähtyäsi Postiviidakon et tule pettymään! 

Kokeile ilmaiseksi Ota yhteyttä

Haluan kehittää viestintääni

Sähköposti:
Yritys: