Mr. Big -verkkokaupan sähköpostimarkkinointi

1. Lähtötilanne

1. Lähtötilanne Niko Pääkkönen Sähköisellä markkinoinnilla on olennainen osa verkkokaupan kävijävirran kasvattamisessa. Hyväkään verkkokauppa ei koskaan myy itse itseään. Niko Pääkkönen Sähköisen kaupankäynnin asiantuntija, Koodiviidakko Oy

Mr. Big - isojen ja pitkien miesten vaateliike lähti uudistamaan digimarkkinoinnin ratkaisujaan etsimällä uuden kumppanin sähköiseen kaupankäyntiin ja markkinointiin. Mr. Bigille toteutettiin verkkokauppa Koodiviidakon ViidakkoStore-alustalle, joka integroituu puolestaan sähköpostimarkkinoinnin työkaluun Postiviidakkoon. Sähköpostimarkkinoinnilla lähdettiin hakemaan ennen kaikkea verkkokaupan asiakkaiden sitouttamista sekä lisämyyntiä kampanjoiden ja tarjousten keinoin.

2. Suunnittelu

2. Suunnittelu Silja Karesto Kirjeistä tallentuvien raporttien avulla voi seurata mikä on toiminut ja kiinnostanut. Sen pohjalta on hyvä suunnitella tulevia kirjeitä ja markkinointia. Silja Karesto Mr. Big

Sähköpostimarkkinoinnin suunnittelussa tärkeää oli uusien verkkokauppa-asiakkaiden tietojen kerääminen ja helppo tuonti järjestelmään sekä resursseja säästävä tapa toteuttaa sähköisiä kirjeitä. Verkkokaupan ja sähköpostimarkkinoinnin työkalun luontainen integraatio mahdollisti sen, että verkkokaupan uudet asiakkaat tuodaan automaattisesti uutiskirjeen tilaajiksi Postiviidakkoon. Näin uutiskirjeillä markkinoitavat kaupan tarjoukset ja kampanjat tulevat aina myös uusimpien asiakkaiden tietoon. Sähköpostimarkkinointi onkin koettu erityisen hyväksi kanavaksi uusista tuotteista ja tarjouksista tiedottamiseen sekä kampanjoiden vauhdittamiseen.

3. Toteutus

3. Toteutus Kauri Tervashonka Suoraan verkkokaupan sisällöstä generoituvat uutiskirjeet ovat tosi suosittuja erityisesti verkkokaupoissa. Oikein toteutettuna ne säästävät resursseja ja aikaa kauppiaan arjessa. Kauri Tervashonka Sähköisen kaupankäynnin asiantuntija, Koodiviidakko Oy

Uutiskirjepohja toteutettiin siten, että kirjeiden työstäminen veisi mahdollisimman vähän resursseja. Koodiviidakon toteuttamaan kirjepohjaan saadaan tuotua yhdellä klikkauksella verkkokaupan tarjoukset ja tuotenostot, jotka löytävät paikkansa kirjeessä automaattisesti verkkokaupan tuotetietojen ja kuvien pohjalta. Kirjeen automatisoitujen osioiden lisäksi pohjaa voidaan myös muokata kuhunkin lähetykseen halutulla tavalla. Näin markkinointikirjeen saa kiireessäkin nopeasti kasaan, mutta myös kirjekohtainen luovempi muokkaus onnistuu. Raporttien avulla voidaan myöhemmin seurata mikä on toiminut ja kiinnostanut ja kehittää näin viestintää ja tarjontaa yhä kuluttajalähtöisempään suuntaan.

4. Lopputulos

Katso kuva 4. Lopputulos Silja Karesto Konkreettisesti tuloksen on huomannut myymälöissä, kun asiakkaat ovat saapuneet kysymään tietyistä tuotteista selvästi kirjeen innoittamana. Silja Karesto Mr. Big

Mr. Bigin kokemuksen mukaan sähköpostimarkkinointi on omiaan uusien tuotteiden buffaamisessa sekä tasaamaan verkkokaupan ja myymälöiden kausittaista kysynnän vaihtelua. Asiakkaat saavat viipymättä tiedon tarjouksista ja uusien erien saapumisesta sekä seuraavan kauden tuotteista. Sähköpostimarkkinoinnin avulla saadaan vauhdikkaampi aloitus kampanjoille ja voidaan kätevästi nostaa esille tuotteita, joita on saapunut suurempi erä. Sähköisten kirjeiden vaikutuksen näkee konkreettisesti myös kivijalkamyymälöissä, joihin asiakkaat saapuvat sähköpostimarkkinoinnin innoittamina.

Asiakkaiden suusta

Tarvitsimme käyttäjäystävällisen ja tyylikkään uutiskirjeen, joka näkyy vastaanottajalle kuten tarkoitus, ilman ylimääräisiä kuvalatauksia. Olemme olleet tyytyväisiä Postiviidakon palveluihin ja lähes aina online olevaan asiakaspalveluun
Sofia Sandqvist Marketing Designer, Halti Oy
Olemme erittäin tyytyväisiä järjestelmän toimivuuteen sekä uutiskirjepohjan selkeyteen ja helppokäyttöisyyteen. Aivan erityisen bonuksen saa Postiviidakko henkilökuntansa asiakasmyönteisyydestä ja palveluhengestä. On suuri ilo asioida sellaisten henkilöiden kanssa, jotka lähtevät etsimään ratkaisuja asiakkaan tarpeisiin eivätkä ensisijaisesti myymään omaa tuotettaan.
Pirjo Tiippana Viestinnän asiantuntija, SOSTE ry

Kiinnostuitko? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää!

Ota meihin rohkeasti yhteyttä, pyydä demo ja tutustu Postiviidakkoon tarkemmin.

Parhaan käsityksen Postiviidakon käyttöliittymästä ja ominaisuuksista saat näkemällä ja kokeilemalla sitä itse. Vinkkaamalla meille kiinnostuksesi saat ilmaisen esittelyn Postiviidakosta – paikan päällä omalla toimistollasi tai vaikka online-yhteydessä. Takaamme, että nähtyäsi Postiviidakon et tule pettymään! 

Kokeile ilmaiseksi Ota yhteyttä

Haluan kehittää viestintääni

Sähköposti:
Yritys: