Rakennuslehti viestii Postiviidakolla

Rakennuslehti viestii lukijoilleen Postiviidakolla

Rakennuslehti viestii lukijoilleen Postiviidakolla Anne Korhonen Yhteistyö Koodiviidakon kanssa on ollut erittäin hyvää. Jos on ollut jotain käytännön ongelmia, apua on saanut nopeasti tuki-chatin kautta. Anne Korhonen Toimituspäällikkö, Rakennuslehti

Rakennuslehti kertoo olennaisen tiedon rakennusalan ajankohtaisista trendeistä ja suhdanteista, uusista innovaatioista ja tuotteista sekä normien ja säännösten muutoksista. Rakennuslehteä kustantavan Sanoma Tekniikkajulkaisujen taustalla on alan koulutettujen ammattilaisten liitot RIL, RIA, RKL ja Rakennusteollisuus RT. Lehti tavoittaa kaikki rakennusalan keskeisimmät päättäjät ja vaikuttajat.

Rakennuslehden sähköistä sisältöä on jaettu jo pidempään uutiskirjeiden avulla. Keväällä 2014 uutiskirjeviestintää päätettiin viedä eteenpäin vaihtamalla aiemmin käytössä ollut työkalu Postiviidakko-järjestelmään. Rakennuslehti on osa Sanoma-konsernia, jonka sisällä Postiviidakko-uutiskirjetyökalua on käytetty syksystä 2013 lähtien.

Lähtökohdat ja kehityskohteet

Jussi Kuparinen Postiviidakon käytettävyys on yksi niistä selkeimmistä kilpailuvalteista, joihin asiakkaat kiinnittää huomion. Usein kuulee sanottavan, että nyt taidettiin tulla tälle vuosikymmenelle. Jussi Kuparinen Key Account Manager, Koodiviidakko Oy

Aiemmin käytössä ollut uutiskirjetyökalu koettiin verrattain jähmeäksi ja uutiskirjeiden koostaminen vaati paljon käsityötä. Myös nopea avun saaminen koettiin haasteeksi aiemman palveluntarjoajan kohdalla. Kirjeiden työstämisestä toivottiin Postiviidakon käyttöönoton myötä entistä ketterämpää ja automatisoidumpaa.

Asiakkaan toiveiden pohjalta Rakennuslehden uutiskirjepohja päädyttiin toteuttamaan Postiviidakkoon automaattisia RSS-tuonteja hyödyntäen. Käytännössä kirjeen koostaja syöttää kirjeen sisältöön uutisfeedien osoitteet, jotka tuovat jutut kuvineen kirjeeseen automatiikan avulla. Näin kirjeen verkkolehden puolelle päivittyvät sisällöt eli uutiset, työpaikkailmoitukset ja blogikirjoitukset löytävät automaattisesti paikkansa uutiskirjeessä.

Postiviidakon käyttöönotto ja kokemukset

Katso kuva Postiviidakon käyttöönotto ja kokemukset

Rakennuslehden sähköinen uutiskirje lähetetään lukijoille nyt kolme kertaa viikossa. Uuden kirjepohjan työstössä ollaan oltu erityisen tyytyväisiä palvelun nopeuteen ja helppouteen – kirjeiden lähetys luonnistuu ketterästi muiden töiden lomassa. Rakennuslehden toimituspäällikkö on kiinnittänyt huomiota myös siihen, että kirjeet tulevat toimitetuksi vastaanottajille paljon aiempaa nopeammin.

Uutiskirjeen koostamisesta on tullut Postiviidakon käyttöönoton myötä käsityön sijaan ketterä ja käyttäjäystävällinen prosessi. Uutiset, blogit ja ilmoitukset tuodaan sisältöön RSS-feedien avulla ja mainonnanhallintaan toteutetun integraation myötä myös banneripaikan mainokset näkyvät automaattisesti uutiskirjeen sisällössä. Jos ongelmia ilmenee, tekniseen tukeen saa nopeasti yhteyden chat-ikkunan avulla. Hyvän tukipalvelun ja aktiivisen yhteydenpidon ansiosta asiakas ei ole kokenut haasteeksi myöskään välimatkaa Koodiviidakon pääkonttorin kanssa – kun homma toimii, ei face-to-face -tapaamista aina vaadita.

Tulokset

Tulokset Anne Korhonen Postiviidakossa olen erityisen tyytyväinen sen käytettävyyteen. Se on helppo ja nopea. Muokattavuus on myös ominaisuus, jota arvostan. Uutiskirjettä voi räätälöidä kuhunkin uutispäivään sopivaksi. Anne Korhonen Toimituspäällikkö, Rakennuslehti

Rakennuslehden uutiskirjeiden keskimääräiset avaus- (OR) ja klikkaussuhteet (CTR) ovat olleet huomattavasti alan benchmark-keskiarvoja korkeampia (luvut syyskuulta 2015):

Avaussuhde (OR)  Klikkaussuhde (CTR)
Media- ja kustannusalan benchmark 2015 16,1% 2,2%
Rakennuslehden keskiarvo vuoden ajalta 22,75% 10,3%

  • Parhaiten kohderyhmään vedonneessa uutiskirjeessä OR on 32,3% ja CTR 21%

Kiinnostuitko? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää!

Ota meihin rohkeasti yhteyttä, pyydä demo ja tutustu Postiviidakkoon tarkemmin.

Parhaan käsityksen Postiviidakon käyttöliittymästä ja ominaisuuksista saat näkemällä ja kokeilemalla sitä itse. Vinkkaamalla meille kiinnostuksesi saat ilmaisen esittelyn Postiviidakosta – paikan päällä omalla toimistollasi tai vaikka online-yhteydessä. Takaamme, että nähtyäsi Postiviidakon et tule pettymään! 

Kokeile ilmaiseksi Ota yhteyttä

Asiakkaiden suusta

Olemme erittäin tyytyväisiä järjestelmän toimivuuteen sekä uutiskirjepohjan selkeyteen ja helppokäyttöisyyteen. Aivan erityisen bonuksen saa Postiviidakko henkilökuntansa asiakasmyönteisyydestä ja palveluhengestä. On suuri ilo asioida sellaisten henkilöiden kanssa, jotka lähtevät etsimään ratkaisuja asiakkaan tarpeisiin eivätkä ensisijaisesti myymään omaa tuotettaan.
Pirjo Tiippana Viestinnän asiantuntija, SOSTE ry
Raportointityökalujen avulla on helppoa seurata avaus- ja klikkausprosentteja sekä kohdentaa viestejä eri ryhmille. Postiviidakko on huomattavasti tehokkaampi ja miellyttävämpi järjestelmä kuin aiemmin käytössämme olleet työkalut
Heidi Wilkman Projektipäällikkö, Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL ry

Haluan kehittää viestintääni

Sähköposti:
Yritys: