Mazdan B2C-Markkinointi Postiviidakolla

1. Lähtötilanne

1. Lähtötilanne Lari Suomalainen Postiviidakon monikielinen ja kätevä käyttöliittymä mahdollistavat ketterän jalkauttamisen esimerkiksi ulkomaan yksiköihin. Lari Suomalainen Sales Director, Koodiviidakko Oy

Mazdan uutiskirjeuudistuksen lähtökohtana oli tarve löytää Suomen ohella koko Baltian alueelle yhteinen ja helppo tapa viestiä halutuille kuluttajaryhmille. Uutiskirjeuudistus liittyi myös yleiseen kasvojen kohotukseen, jonka myötä oli entistä tärkeämpää, että uutiskirjeet toimivat moitteetta ja näyttävät hyvältä vastaanottajan päässä. Postiviidakko-työkalu valittiin, sillä se tarjosi monikielisen ja helppokäyttöisen käyttöliittymän sekä kattavat tukipalvelut suomen ohella myös englannin kielellä. 

2. Suunnittelu

2. Suunnittelu Aki Kaukola Ehdottomasti parhaat tulokset ovat syntyneet tarkasti kohdennetuista uutiskirjeistä, joissa kuluttajia on pystytty puhuttelemaan juuri heitä kiinnostavalla, eksklusiivisella sisällöllä. Aki Kaukola Brand Manager, Mazda, Inchcape Motors Finland

Mazdan uutiskirjeissä tärkeää oli saada sekä kirjeiden visuaalinen ilme että sisältö tukemaan brändiviestiä. Kaiken viestinnän tulee vastata Mazdan korkeaa laatutasoa, jota myös uutiskirjeiden tulee edustaa. Myös uusien uutiskirjetilaajien keräämiseen haluttiin panostaa alusta alkaen. Mazdalla oli entuudestaan aiemmin kerättyjä kuluttajarekistereitä, mutta osoitteisto kaipasi rikastusta ja tarkempaa kohdennusta. Koodiviidakon Sivuviidakko-julkaisujärjestelmällä tehdylle sivustolle upotettiin useita uutiskirjeen tilausmahdollisuuksia sekä teaser-sivuja, joiden avulla osoiterekisteriä saadaan kasvatettua ja jalostettua.

3. Toteutus

3. Toteutus Juhana Simula Tässä projektissa on menty koko ajan eteenpäin sekä meidän tarjoaman että asiakkaan toteuttaman sisällön osalta. Kokonaisuudessa hyödynnetään monipuolisesti eri digimarkkinoinnin keinoja. Juhana Simula Sales Manager, Koodiviidakko Oy

Mazdalle toteutettiin globaalin brändi-ilmeen mukaiset uutiskirjepohjat sekä käyttäjätilit Suomeen ja Baltian maihin. Postiviidakon käyttöönoton jälkeen sekä kirjeiden ulkoasua että sisältöä on viety edelleen eteenpäin. Ajan kuluessa on pystytty luomaan brändin mukainen viesti, joka on samassa linjassa tuotteiden kehityskaaren kanssa. Säännöllisin väliajoin ilmestyvien kanta-asiakaskirjeiden ohella Postiviidakkoa hyödynnetään useissa erilaisissa kampanjoissa, joilla tuetaan myös muita markkinoinnin keinoja, kuten printtiä. Sisällön jatkuvan kehittämisen avulla kirjeissä on päästy perinteisestä tarjousajattelusta yhä enemmän kohderyhmää puhuttelevaan ja kohdennettuun sisältöön.

4. Lopputulos

Katso kuva 4. Lopputulos Aki Kaukola Erityisen tyytyväisiä olemme siihen, että Postiviidakko on kehittyvä järjestelmä, joka tuo uusia tuoteinnovaatioita ulottuvillemme. Ja tuki-chat on kyllä loistava! Aki Kaukola Brand Manager, Mazda, Inchcape Motors Finland

Mazdalla erityisen tyytyväisiä ollaan oltu siihen, että Postiviidakko on kehittyvä järjestelmä. Työkalun rajoitukset eivät näin ollen estä viestintää kehittymästä haluttuun suuntaan. Myös tuki-chat on koettu loistavana palveluna, joka helpottaa työkalun jalkauttamista Suomen rajojen ulkopuolelle. Keskitetyn tukipalvelun myötä eri tasoiset käyttäjät saavat nopean vastauksen ongelmiinsa paikasta riippumatta.

Nyt Mazda lähettää säännöllisesti brändi-ilmeen mukaisia uutiskirjeitä kohderyhmälleen – tavoitteena myös kehittää viestintää jatkuvasti eteenpäin. Kirjeiden avaus- ja klikkausprosentit ovat olleet alan keskimääräisiä lukuja (OR 24,0%, CTR 2,8%) parempia. Erityisesti tarkoin kohdennetut viestit ovat ovat yltäneet erinomaisiin tuloksiin:

  • Avausprosentti 42,54%
  • Klikkausprosentti 21,44%

Asiakkaiden suusta

Ehdottomasti parhaat tulokset ovat syntyneet tarkasti kohdennetuista uutiskirjeistä, joissa kuluttajia on pystytty puhuttelemaan juuri heitä kiinnostavalla, eksklusiivisella sisällöllä. Erityisen tyytyväisiä olemme siihen, että Postiviidakko on kehittyvä järjestelmä joka tuo uusia tuoteinnovaatioita ulottuvillemme.
Aki Kaukola Brand Manager, Mazda, Inchcape Motors Finland
Raportointityökalujen avulla on helppoa seurata avaus- ja klikkausprosentteja sekä kohdentaa viestejä eri ryhmille. Postiviidakko on huomattavasti tehokkaampi ja miellyttävämpi järjestelmä kuin aiemmin käytössämme olleet työkalut
Heidi Wilkman Projektipäällikkö, Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL ry

Kiinnostuitko? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää!

Ota meihin rohkeasti yhteyttä, pyydä demo ja tutustu Postiviidakkoon tarkemmin.

Parhaan käsityksen Postiviidakon käyttöliittymästä ja ominaisuuksista saat näkemällä ja kokeilemalla sitä itse. Vinkkaamalla meille kiinnostuksesi saat ilmaisen esittelyn Postiviidakosta – paikan päällä omalla toimistollasi tai vaikka online-yhteydessä. Takaamme, että nähtyäsi Postiviidakon et tule pettymään! 

Kokeile ilmaiseksi Ota yhteyttä

Haluan kehittää viestintääni

Sähköposti:
Yritys: