Vinkki

Uutiskirjetilaajien keräys: älä hukkaa messukontakteja

Ota yhteyttä
Katso kuva Uutiskirjetilaajien keräys: älä hukkaa messukontakteja Useimmilta ständeiltä jaetaan ainoastaan painettuja esitteitä, mikä tekee erottumisesta hankalaa – viestisi sekä korttisi hukkuvat helposti kilpailijoiden materiaalin tulvaan. Voit sen sijaan pyytää vierailijoita antamaan tietonsa uutiskirjettä varten, esimerkiksi tätä varten asennetulla päätteellä.

Viime aikoina olemme nostaneet jutuissamme paljon esiin opt-in rekistereiden tärkeyttä sähköpostimarkkinoinnissa. Useita messuja Suomessa ja maailmalla kiertäneenä olemme huomanneet, etteivät suomalaiset toimijat ole vielä kovin aktiivisia sähköpostien keräämisessä messuosastoilla. Mielestämme tapahtumat, messut ja kohtaamiset ovat mitä parhaimpia keinoja oman opt-in rekisterin kartuttamiseen.

Messuilla tapaa uusia prospekteja, nykyisiä asiakkaita sekä mahdollisia yhteistyökumppaneita. Useimmilta ständeiltä jaetaan ainoastaan painettuja esitteitä, mikä tekee erottumisesta hankalaa – viestisi sekä korttisi hukkuvat helposti kilpailijoiden materiaalin tulvaan. Voit sen sijaan pyytää vierailijoita antamaan tietonsa uutiskirjettä varten, esimerkiksi tätä varten asennetulla päätteellä. Valmiin ja näyttävän ratkaisun tähän tarjoaa Messumasiina, joka korvaa perinteiset kynät, lomakkeet ja palautuslaatikot tuottaen yhteystiedot suoraan sähköisessä muodossa. Messumasiina lisäksi arpoo ja tulostaa fanfaarien kera arvontatuloksen jokaiselle vastanneelle, mikä tuo mukavasti vipinää osastolle.

Case Messumasiina: tuhansia uusia uutiskirjetilaajia

Messumasiinan asiakkaalla Rantapallo Oy:llä oli Matkamessuilla 2013 kuusi kappaletta Messumasiinoja uutiskirjetilaajien hankintaan. Rantapallo on Suomen suurin matkailuaiheinen sivusto, jolla on kuukausittain jopa yli 600 000 kävijää. Rantapallon osasto oli perimmäisessä nurkassa, mutta Messumasiinat houkuttelivat tehokkaasti messuvieraita osastolle ja toimivat varsinaisina vetonauloina."Ilman Messumasiinoita olisi osastomme ollut aika hiljainen. Nyt saimme osastollemme markkinameininkiä, asiakkaat sisään ilman sisäänheittoa ja samalla useita tuhansia uutiskirjeen tilaajia. Olemme enemmän kuin tyytyväisiä! "

Jos kiinnostuit Messumasiinasta, saat lisätietoja täältä.

Uutiskirjetilaajien keräyksen voit toteuttaa B2B-kontekstissa myös manuaalisesti niin sanotulla fish bowlilla, eli käyntikortteja varten asetetulla maljalla, johon yhteydenottoa toivovat vierailijat pudottavat korttinsa. Mikäli toimit näin, muista kuitenkin laittaa oheen ilmoitus, että annettuja tietoja voidaan käyttää sähköpostimarkkinointiin. Kokemuksiemme mukaan sähköinen tilausmahdollisuus toimii kuitenkin messuilla paperisia paremmin ja poistaa jälkikäteen näpyttelyn ja tarkistelun vaivan. Messujen jälkeen voit lähettää kaikille osastolla käyneille kiitokset, ilmoittaa arvonnan voittajasta ja kannustaa jatkotoimenpiteisiin.

Ota yhteyttä Viidakon asiantuntijoihin kysyäksesi lisää uutiskirjeistä ja tilaajien keräämisestä.

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

Visuaalisuus osana digitaalista markkinointia

Visuaalisuus on sisältösi ulkoasu. Se on sitä, minkä lukija ensimmäiseksi näkee: yleisilme. Visuaalisesti vaikuttava ja vakuuttava verkkosivusto tai sosiaalisen median kanava kiinnostaa ja miellyttää katsojaa sekä saa huomattavasti enemmän lukijoita kuin pelkkää tekstiä sisältävät julkaisut.

Lue lisää

Tarkista nämä: 10 kohdan muistilista hyvään verkkoasiakaspalveluun

Nykyasiakas on kriittinen ja äänestää yhä helpommin (ja nopeammin) jaloillaan, jos ei löydä haluamaansa helposti ja saa tukea ja apua heti sitä tarvitessaan. Kulman takana odottaa kyllä useimmiten uusi palveluntarjoaja, ellei useampikin, joka on valmis jatkamaan siitä, missä edellinen epäonnistui.

Lue lisää

Kuinka hyödyntää segmentointia sähköpostimarkkinoinnissa?

Sähköpostimarkkinointi on yhä paras tapa saada vastinetta markkinointibudjetille – siksi sitä kannattaa kehittää jatkuvasti! Viime aikojen selkänä trendinä on ollut sähköpostimarkkinoinnin tehostaminen segmentoinnin ja viestien kohdentamisen avulla. Miten sähköpostimarkkinoinnin segmentoinnissa pääsee alkuun, ja mitä kaikkea siihen käytännössä liittyy?

Lue lisää

Kuvankäsittely markkinoijalle – näin pääset alkuun

Kuvankäsittelyn ja grafiikan tarpeita on digitaalisessa markkinoinnissa yhä enemmän. Vaikka isommat projektit voikin ulkoistaa, ei tämä ole realistisesti mahdollista kaikkien kuvankäsittelytarpeiden osalta. Listasimme kolme eri mahdollisuutta kuvankäsittelyn toteuttamiseen yrityksen sisällä.

Lue lisää

Spam traps ja 12 muuta asiaa, jotka jokaisen sähköpostimarkkinoijan tulee tietää sähköpostien läpimenosta

Sähköpostimarkkinoinnin olennaisimpia – ja samalla haastavimpia – osa-alueita on sähköpostien läpimenon varmistaminen. Miten markkinoinnin ja viestinnän tekijä voi vaikuttaa sähköpostien läpimenoon, ja mitä sähköpostimarkkinoinnin työkalujen tarjoajalta tulee vaatia? Tässä 12 kohtaa, joita seuraamalla pääset parhaisiin tuloksiin.

Lue lisää