Vinkki

Sivuviidakko Analytics Edition tuo analytiikan osaksi digitaalista sisällöntuotantoa

Ota yhteyttä
Katso kuva Sivuviidakko Analytics Edition tuo analytiikan osaksi digitaalista sisällöntuotantoa Sivuviidakko-julkaisujärjestelmän Analytics Edition kertoo sisällöntuottajalle mihin osaan sivustoa kannattaa keskittyä ja mikä jättää vähemmälle huomiolle.

Koodiviidakko lanseerasi tällä viikolla Sivuviidakko-julkaisujärjestelmästä uuden Sivuviidakko Analytics Edition™ -version. Uusi analytiikkaohjattu sivustomoottori on ainutlaatuinen sekä Suomessa että maailmalla, sillä se tuo sivuston taustalla olevan analytiikkatiedon suoraan sivustoa päivittävän käyttäjän ylläpitonäkymään. Sivuviidakon käyttäjänä näet näin ollen nopealla vilkaisulla oman sivustosi parhaat ja huonot puolet ja voit kehittää sivustoa eteenpäin päivittäisen rutiini-ylläpidon yhteydessä.

Käytännössä Sivuviidakko-julkaisujärjestelmän Analytics Edition kertoo sisällöntuottajalle mihin osaan sivustoa kannattaa keskittyä ja mikä jättää vähemmälle huomiolle. Analytiikka on siten saatavilla suoraan siellä, missä itse sisältöä tehdään. Koodiviidakon uusi lanseeraus yhdistää näin ollen kaksi digiviestinnän ammattilaisten päivittäistä työkalua, julkaisujärjestelmän ja analytiikka-työkalun, joita on aiemmin käytetty erillisinä järjestelminä.

Sivuviidakon analytiikka-integraatio ja Google Analyticsin käyttö eivät ole toisensa poissulkevia. Nyt Analyticsiin siirtyminen on entistä helpompaa, sillä sivuston ja analytiikan välillä on suora yhteys. Tärkeimmät analytiikkatiedot tuodaan Sivuviidakkoon, mutta statistiikaan tarkemmin perehtyville kaikki data on edelleen tallessa myös Google Analyticsin puolella.

Sivuviidakko Analytics Edition™ on Koodiviidakon asiakaslähtöisen tuotekehityksen tulos. Koodiviidakolla suurin osa tuotekehitysideoista kumpuaa asiakasrajapinnasta ja käytännön yhteistyöstä suomalaisten digi- ja mainostoimistojen kanssa.

"Olemme jo pitkään havainneet markkinoinnin mittaamisen ongelman. Mittareita meiltä ei puutu, pelkästään Google Analytics tuottaa yli 300 erilaista raporttia sivuston toimivuudesta. Mutta mitä näistä oikein pitäisi seurata? Otimme haasteen vastaan ja integroimme Google Analyticsin ja Sivuviidakon toisiinsa. Nyt tärkeimmän analytiikkatiedon löydät Sivuviidakosta suoraan sieltä, missä itse sisältökin tuotetaan. Ja raporttejakin on enää vain muutama."
Samuli Tursas, Toimitusjohtaja, Koodiviidakko Oy

Sivuviidakko Analytics Edition™ tukee osaltaan Koodiviidakon pyrkimyksiä tuoda asiakkailleen kokonaisvaltaisia ratkaisuja digitaaliseen viestintään. Sen sijaan, että jokainen digiviestinnän työkalu ostettaisiin erikseen erillisiltä toimittajilta, digiviestinnän kokonaisuus voidaan hoitaa toisiinsa integroituvien työkalujen avulla. Sivuviidakon ohella myös muut Viidakon työkalut tukevat Google Analyticsiä.

Ota yhteyttä ja pyydä demo Sivuviidakosta

Oletko jo Sivuviidakon käyttäjä? Ota yhteyttä omaan yhteyshenkilöösi ja kysy lisää!

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

Visuaalisuus osana digitaalista markkinointia

Visuaalisuus on sisältösi ulkoasu. Se on sitä, minkä lukija ensimmäiseksi näkee: yleisilme. Visuaalisesti vaikuttava ja vakuuttava verkkosivusto tai sosiaalisen median kanava kiinnostaa ja miellyttää katsojaa sekä saa huomattavasti enemmän lukijoita kuin pelkkää tekstiä sisältävät julkaisut.

Lue lisää

Tarkista nämä: 10 kohdan muistilista hyvään verkkoasiakaspalveluun

Nykyasiakas on kriittinen ja äänestää yhä helpommin (ja nopeammin) jaloillaan, jos ei löydä haluamaansa helposti ja saa tukea ja apua heti sitä tarvitessaan. Kulman takana odottaa kyllä useimmiten uusi palveluntarjoaja, ellei useampikin, joka on valmis jatkamaan siitä, missä edellinen epäonnistui.

Lue lisää

Kuinka hyödyntää segmentointia sähköpostimarkkinoinnissa?

Sähköpostimarkkinointi on yhä paras tapa saada vastinetta markkinointibudjetille – siksi sitä kannattaa kehittää jatkuvasti! Viime aikojen selkänä trendinä on ollut sähköpostimarkkinoinnin tehostaminen segmentoinnin ja viestien kohdentamisen avulla. Miten sähköpostimarkkinoinnin segmentoinnissa pääsee alkuun, ja mitä kaikkea siihen käytännössä liittyy?

Lue lisää

Kuvankäsittely markkinoijalle – näin pääset alkuun

Kuvankäsittelyn ja grafiikan tarpeita on digitaalisessa markkinoinnissa yhä enemmän. Vaikka isommat projektit voikin ulkoistaa, ei tämä ole realistisesti mahdollista kaikkien kuvankäsittelytarpeiden osalta. Listasimme kolme eri mahdollisuutta kuvankäsittelyn toteuttamiseen yrityksen sisällä.

Lue lisää

Spam traps ja 12 muuta asiaa, jotka jokaisen sähköpostimarkkinoijan tulee tietää sähköpostien läpimenosta

Sähköpostimarkkinoinnin olennaisimpia – ja samalla haastavimpia – osa-alueita on sähköpostien läpimenon varmistaminen. Miten markkinoinnin ja viestinnän tekijä voi vaikuttaa sähköpostien läpimenoon, ja mitä sähköpostimarkkinoinnin työkalujen tarjoajalta tulee vaatia? Tässä 12 kohtaa, joita seuraamalla pääset parhaisiin tuloksiin.

Lue lisää