Vinkki

Sähköpostimarkkinoinnin Do´s and Don´ts

Ota yhteyttä
Sähköpostimarkkinoinnin Do´s and Don´ts Kokosimme listan yleisimmistä asioista, jotka kannattaa huomioida sähköpostimarkkinointia tehdessä.

Sähköpostimarkkinoinnin tarkistuslista / Do´s & Don´ts

Sähköpostimarkkinoinnin ja -viestinnän osalta alalla on vielä usein epäselvyyksiä miten asiat tulisi hoitaa. Kokosimme listan yleisimmistä asioista, jotka kannattaa huomioida sähköpostimarkkinointia tehdessä. Alla sähköpostimarkkinoinnin Do´s and Don´ts.

Muista tutustua myös Sähköpostimarkkinoijan oppaan lisävinkkeihin!

Tee nämä (Do):

  1. Tee viestistä yksinkertainen ja ytimekäs: Panosta selkeään sisältöön ja kuvaa asiasi ytimekkäästi, jolloin kirje on myös helpommin luettavissa. Nosta tärkein asia ylimmäiseksi.
  2. Tee otsikosta houkutteleva ja napakka: Tutkimusten mukaan tehokkain otsikko kertoo tiiviisti missä viestissä on kyse - eli on yksinkertainen. Nerokkaat markkinointi-sanaleikit eivät yleensä toimi.
  3. Tee aktiivista seurantaa: Seuraa monipuolisesti kampanjasi/uutiskirjeesi tehoa. Kerää tilastoja avausprosenteista ja kirjeesi suosituimmista sisällöistä. Kehitä markkinointiasi seurannasta saatavien raporttien pohjalta.
  4. Varmistu aina, että palveluntarjoajasi testaa viestit yleisimmillä sähköpostinlukuohjelmilla.
  5. Kohdenna ja automatisoi viestejäsi: Erotu massasta kohdentamalla ja tuottamalla kohderyhmällesi heille relevanttia tietoa oikeaan aikaan

Vältä näitä (Don´t Do):

  1. Älä personoi otsikkoa: Amerikkalaisten tutkimusten mukaan otsikon personointi vastaanottajan nimellä voi jopa puolittaa viestin tehon, koska viesti voidaan helposti mieltää roskapostiksi. Vältä siis personointia otsikoissa.
  2. Vältä turhia huutomerkkejä ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista. Ne ärsyttävät helposti lukijaa.
  3. Älä lähetä viestin kuvia linkkeinä. Viestin teho kärsii, koska vastaanottaja ei yleensä avaa kuvia. Käytä sitävastoin sähköpostimarkkinointiohjelmaa, joka lähettää kuvat liitteenä, jolloin vastaanottaja näkee ne suoraan viestissä.
  4. Älä tee viestistäsi liian sekavaa; muista, että yksinkertainen on kaunista.
  5. Älä unohda, että vastaanottajan on voitava vaivattomasti kieltää sähköpostimarkkinointi viestiin vastaamalla tai viestissä olevan linkin kautta. Kiellot tulee ottaa viipymättä huomioon.

 

Lähde: Sähköpostimarkkinoinnin opas

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Visuaalisuus osana digitaalista markkinointia

Visuaalisuus on sisältösi ulkoasu. Se on sitä, minkä lukija ensimmäiseksi näkee: yleisilme. Visuaalisesti vaikuttava ja vakuuttava verkkosivusto tai sosiaalisen median kanava kiinnostaa ja miellyttää katsojaa sekä saa huomattavasti enemmän lukijoita kuin pelkkää tekstiä sisältävät julkaisut.

Lue lisää

Tarkista nämä: 10 kohdan muistilista hyvään verkkoasiakaspalveluun

Nykyasiakas on kriittinen ja äänestää yhä helpommin (ja nopeammin) jaloillaan, jos ei löydä haluamaansa helposti ja saa tukea ja apua heti sitä tarvitessaan. Kulman takana odottaa kyllä useimmiten uusi palveluntarjoaja, ellei useampikin, joka on valmis jatkamaan siitä, missä edellinen epäonnistui.

Lue lisää

Kuinka hyödyntää segmentointia sähköpostimarkkinoinnissa?

Sähköpostimarkkinointi on yhä paras tapa saada vastinetta markkinointibudjetille – siksi sitä kannattaa kehittää jatkuvasti! Viime aikojen selkänä trendinä on ollut sähköpostimarkkinoinnin tehostaminen segmentoinnin ja viestien kohdentamisen avulla. Miten sähköpostimarkkinoinnin segmentoinnissa pääsee alkuun, ja mitä kaikkea siihen käytännössä liittyy?

Lue lisää

Kuvankäsittely markkinoijalle – näin pääset alkuun

Kuvankäsittelyn ja grafiikan tarpeita on digitaalisessa markkinoinnissa yhä enemmän. Vaikka isommat projektit voikin ulkoistaa, ei tämä ole realistisesti mahdollista kaikkien kuvankäsittelytarpeiden osalta. Listasimme kolme eri mahdollisuutta kuvankäsittelyn toteuttamiseen yrityksen sisällä.

Lue lisää

Spam traps ja 12 muuta asiaa, jotka jokaisen sähköpostimarkkinoijan tulee tietää sähköpostien läpimenosta

Sähköpostimarkkinoinnin olennaisimpia – ja samalla haastavimpia – osa-alueita on sähköpostien läpimenon varmistaminen. Miten markkinoinnin ja viestinnän tekijä voi vaikuttaa sähköpostien läpimenoon, ja mitä sähköpostimarkkinoinnin työkalujen tarjoajalta tulee vaatia? Tässä 12 kohtaa, joita seuraamalla pääset parhaisiin tuloksiin.

Lue lisää