Vinkki

Sähköpostimarkkinoijan Checklist

Ota yhteyttä
Sähköpostimarkkinoijan Checklist Uutiskirjeet kannattaa linkittää myös kolmannen osapuolen seurantapalveluihin, jolloin uutiskirjettä klikkaavien käyttäytymistä voidaan seurata pidemmälle ja nähdä kirjeiden konkreettiset hyödyt verkkosivuston tai verkkokaupan puolella.

Digitaalisen markkinoinnin kentällä puhutaan yhä enemmän kehittyneistä sähköpostimarkkinoinnin keinoista, kuten trigger-perusteisesta viestinnästä, pitkälle viedystä viestinnän yksilötason kohdennuksesta sekä markkinoinnin automaatioista. Uudet teknologiat avaavat markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille mielenkiintoisen pelikentän ja lähes rajattomat mahdollisuudet kehittää markkinointiviestintää eteenpäin.

Päivittäisessä työssämme olemme kuitenkin huomanneet, että yllättävän monella markkinoinnin automaatioita harkitsevalla yrityksellä on vielä tekemistä uutiskirjeviestinnän perusasioissa. On hyvä muistaa, että sähköpostimarkkinointi vaatii muiden markkinointikanavien tapaan pitkäjänteistä työtä, suunnitelmallisuutta ja aikaa. Jotta viestinnän kehittyneemmät tehokeinot voidaan rakentaa kestävälle pohjalle, tulee perustyön olla hyvin tehty.

Sähköpostimarkkinoijan Checklist (ovatko nämä asiat kunnossa?)

  • Helppokäyttöinen ja nopea työkalu uutiskirjeviestintään
    Econsultancyn vastikään julkaiseman tutkimuksen mukaan nopea ja käyttäjäystävällinen uutiskirjeviestinnän työkalu korreloi paremman ROI:n sähköpostimarkkinoinnille. Tulos selittyy sillä, että nopeita työkaluja hyödyntävät markkinoijat pystyvät käyttämään aikansa niihin asioihin, joilla on merkitystä. Tekniikan ja kirjepohjien kanssa tappelemisen sijaan aikaa käytetään suhteessa enemmän segmentointiin, suunnitteluun sekä tulosten mittaamiseen ja testaukseen.
  • Testatut ja mobiiliystävälliset pohjat
    Onko käytetyn uutiskirjepohjan toimivuus testattu yleisimmillä sähköpostiohjelmilla sekä mobiililaitteilla? Palveleeko uutiskirjeen tekninen toteutus myös mobiililaitteella sähköpostinsa lukevien tarpeita?
  • Sisältö
    Perustuuko uutiskirjeiden sisältö pelkkään toistoon, vai kehitetäänkö sisältöä jatkuvasti eteenpäin? Tarjoaako uutiskirje vastaanottajaa kiinnostavaa ja ajankohtaista sisältöä?
  • Uutiskirjeen tilaajat
    Kerätäänkö uutiskirjeelle aktiivisesti uusia opt-in-tilaajia esimerkiksi verkkosivustolle upotetun tilauslomakkeen, tapahtumien, sosiaalisen median tai CRM-integraation avulla? Onko uutiskirjeen tilaajakanta muutoin ajan tasalla ja ylläpidetäänkö sitä aktiivisesti?
  • Kohdennus
    Onko uutiskirjeiden sisältö kohdennettu vastaanottajille? Segmentoidaanko vastaanottajia erilaisiin tilaajaprofiileihin? Hyödynnetäänkö tilaajaprofiileja paremman kohdennuksen välineenä?
  • Mittaaminen työkalussa ja sen ulkopuolella
    Seurataanko uutiskirjeviestinnän onnistumista aktiivisesti raporttien avulla? Uutiskirjeet kannattaa linkittää myös kolmannen osapuolen seurantapalveluihin, jolloin uutiskirjettä klikkaavien käyttäytymistä voidaan seurata pidemmälle ja nähdä kirjeiden konkreettiset hyödyt verkkosivuston tai verkkokaupan puolella.
  • Jatkumo 
    Onko digitaalisen viestinnän jatkumoa mietitty myös uutiskirjeiden ulkopuolelle? Hyvä uutiskirje ei yksinään riitä, vaan myös verkkopalvelun on oltava hiottu kokonaisuus. Uutiskirjeiden tukena hyödynnetään usein landing-sivustoja, joita optimoidaan ja testataan aktiivisesti. Digimarkkinoinnin jatkumon ja kokonaisuuden hallintaa helpottavat yhtenäiset ja toisiinsa saumattomasti integroituvat työkalut, joiden avulla eri digiviestinnän osat linkittyvät yhteen.

Otathan yhteyttä Koodiviidakon asiantuntijoihin, jos kiinnostuit kehittämään yllämainittuja asioita. Postiviidakko-uutiskirjetyökalulla ja muilla Viidakko Marketing Cloud-tuoteperheen työkaluilla on tuhansia tyytyväisiä käyttäjiä, jotka hyödyntävät tuotteitamme päivittäin markkinoinnin ja viestinnän työtehtävissään.

Postiviidakko on moderni ja skaalautuva työkalu ammattimaiseen sähköpostiviestintään, jonka avulla toteutat sähköpostimarkkinoinnin ja uutiskirjeet tyylillä sekä tehokkaasti. Postiviidakko integroituu luonnostaan myös ViidakkoCEM-työkaluun, jolla voit toteuttaa ketterästi pidemmälle vietyjä markkinoinnin automaatioita.

Ota meihin yhteyttä – jutellaan tarkemmin digiviestinnän tarpeistanne!

Ota yhteyttä

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

Visuaalisuus osana digitaalista markkinointia

Visuaalisuus on sisältösi ulkoasu. Se on sitä, minkä lukija ensimmäiseksi näkee: yleisilme. Visuaalisesti vaikuttava ja vakuuttava verkkosivusto tai sosiaalisen median kanava kiinnostaa ja miellyttää katsojaa sekä saa huomattavasti enemmän lukijoita kuin pelkkää tekstiä sisältävät julkaisut.

Lue lisää

Tarkista nämä: 10 kohdan muistilista hyvään verkkoasiakaspalveluun

Nykyasiakas on kriittinen ja äänestää yhä helpommin (ja nopeammin) jaloillaan, jos ei löydä haluamaansa helposti ja saa tukea ja apua heti sitä tarvitessaan. Kulman takana odottaa kyllä useimmiten uusi palveluntarjoaja, ellei useampikin, joka on valmis jatkamaan siitä, missä edellinen epäonnistui.

Lue lisää

Kuinka hyödyntää segmentointia sähköpostimarkkinoinnissa?

Sähköpostimarkkinointi on yhä paras tapa saada vastinetta markkinointibudjetille – siksi sitä kannattaa kehittää jatkuvasti! Viime aikojen selkänä trendinä on ollut sähköpostimarkkinoinnin tehostaminen segmentoinnin ja viestien kohdentamisen avulla. Miten sähköpostimarkkinoinnin segmentoinnissa pääsee alkuun, ja mitä kaikkea siihen käytännössä liittyy?

Lue lisää

Kuvankäsittely markkinoijalle – näin pääset alkuun

Kuvankäsittelyn ja grafiikan tarpeita on digitaalisessa markkinoinnissa yhä enemmän. Vaikka isommat projektit voikin ulkoistaa, ei tämä ole realistisesti mahdollista kaikkien kuvankäsittelytarpeiden osalta. Listasimme kolme eri mahdollisuutta kuvankäsittelyn toteuttamiseen yrityksen sisällä.

Lue lisää

Spam traps ja 12 muuta asiaa, jotka jokaisen sähköpostimarkkinoijan tulee tietää sähköpostien läpimenosta

Sähköpostimarkkinoinnin olennaisimpia – ja samalla haastavimpia – osa-alueita on sähköpostien läpimenon varmistaminen. Miten markkinoinnin ja viestinnän tekijä voi vaikuttaa sähköpostien läpimenoon, ja mitä sähköpostimarkkinoinnin työkalujen tarjoajalta tulee vaatia? Tässä 12 kohtaa, joita seuraamalla pääset parhaisiin tuloksiin.

Lue lisää