Vinkki

Case Lippupiste: uutiskirjeen klikkausprosentti kymmenkertaistui

Ota yhteyttä
Katso kuva Case Lippupiste: uutiskirjeen klikkausprosentti kymmenkertaistui Koodiviidakon työkaluilla voidaan toteuttaa sekä uutiskirje että sen yhteyteen liitettävä kyselysivu. Työkalujen luontainen integraatio helpottaa tietojen siirtymistä ja vähentää manuaalista työtä prosessissa.

Sanotaan, että asiakkaiden osallistaminen esimerkiksi myyntitilanteissa kannattaa. Sama tuntuu pätevän myös uutiskirjelukijoihin, kuten seuraava casemme ilmentää.

Lippupiste päätti toteuttaa uutiskirjeensä vastaanottajille lukijakyselyn, jolla selvitettiin lukijoiden mielipiteitä uudistuneesta event.-lehdestä. Verrattuna aiemmin samalle kohderyhmälle lähetettyihin uutiskirjeisiin, kyselylinkin sisältänyt uutiskirje sai aikaan kymmenkertaisen klikkausprosentin. Kysely lähetettiin tilaajille Postiviidakolla.

Nykyään ihmiset saavat sähköpostilaatikkoonsa valtavan määrän mainosposteja useilta eri tahoilta ja yrityksiltä. Kyselyn toteuttaja voi erottua tästä sähköpostimassasta positiivisesti, sillä usein kirjeen lukijat tahtovat osallistua ja vaikuttaa. Suositeltavaa on, että vastaajille annetaan jokin kannustin, esimerkiksi pieni vastaajien kesken arvottava palkinto. Yksinkertaisimmillaan tämä palkinto voi toki olla myös lupaus paremmasta palvelusta ja sisällöstä. Pienikin palkinto voi toimia riittävänä kannustimena osallistumiselle ja madaltaa vastaajan kynnystä, näin ollen ei kannata tuijottaa pelkkää palkinnon euromäärää. Tärkeintä on, että vastaaja kokee voivansa vaikuttaa ja saa myös jotain vastineeksi vaivannäöstään.

Kyselyn toteuttaminen uutiskirjeen yhteyteen onnistuu kätevästi yhdistämällä kampanjasivu-tyylinen toteutus uutiskirjeen kylkeen. Kyselysivu voidaan toteuttaa uutiskirjeen ilmeellä näppärästi ja nopeasti, näin ollen myöskään yrityksen olemassa olevan verkkopalvelun ei tarvitse estää tai hidastaa sen toteutusta.

"Kyselysivun toteutus uutiskirjeemme yhteyteen onnistui todella nopeasti ja jouhevasti Viidakon työkaluilla. On hienoa, että uutiskirjetyökalun käyttöä voi laajentaa näin kätevällä tavalla, ilman ylimääräisiä välikäsiä", kertoo Lippupisteen markkinointisuunnittelija Hanna Huhtanen.

Koodiviidakon työkaluilla voidaan toteuttaa sekä uutiskirje että sen yhteyteen liitettävä kyselysivu. Työkalujen luontainen integraatio helpottaa tietojen siirtymistä ja vähentää manuaalista työtä prosessissa. Näin esimerkiksi uutiskirjeen vastaajien tiedot voidaan siirtää automaattisesti kyselylomakkeelle, eikä vastaajan tarvitse käyttää aikaa taustatietojensa täyttämiseen. Lyhyellä ja helposti täytettävällä lomakkeella saadaan lomakkeelle yleensä myös parempi loppuun saakka täyttäneiden osuus, kun vastaaja ei "väsy matkalla". Lippupisteen tapauksessa itse kyselylomake oli vain yhden sivun mittainen, ja kyselysivulle klikanneista yli 90 % täytti lomakkeen loppuun asti. 

Viidakko Marketing Cloud -tuoteperheen avulla on helppo toteuttaa erilaisia sähköisen viestinnän kokonaisuuksia: esimerkiksi graafinen uutiskirje ja siihen liitetty tehty kysely-, kampanja- tai muu landing sivu. Marketing Cloud- tuoteperheen työkalut toimivat saumattomasti yhteen ja skaalautuvat asiakkaan tarpeiden ja meilikuvituksen mukaan. Ota yhteyttä Viidakon asiantuntijoihin ja kysy lisää sähköisen markkinoinnin toteutuksista.

Ota yhteyttä

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

Visuaalisuus osana digitaalista markkinointia

Visuaalisuus on sisältösi ulkoasu. Se on sitä, minkä lukija ensimmäiseksi näkee: yleisilme. Visuaalisesti vaikuttava ja vakuuttava verkkosivusto tai sosiaalisen median kanava kiinnostaa ja miellyttää katsojaa sekä saa huomattavasti enemmän lukijoita kuin pelkkää tekstiä sisältävät julkaisut.

Lue lisää

Tarkista nämä: 10 kohdan muistilista hyvään verkkoasiakaspalveluun

Nykyasiakas on kriittinen ja äänestää yhä helpommin (ja nopeammin) jaloillaan, jos ei löydä haluamaansa helposti ja saa tukea ja apua heti sitä tarvitessaan. Kulman takana odottaa kyllä useimmiten uusi palveluntarjoaja, ellei useampikin, joka on valmis jatkamaan siitä, missä edellinen epäonnistui.

Lue lisää

Kuinka hyödyntää segmentointia sähköpostimarkkinoinnissa?

Sähköpostimarkkinointi on yhä paras tapa saada vastinetta markkinointibudjetille – siksi sitä kannattaa kehittää jatkuvasti! Viime aikojen selkänä trendinä on ollut sähköpostimarkkinoinnin tehostaminen segmentoinnin ja viestien kohdentamisen avulla. Miten sähköpostimarkkinoinnin segmentoinnissa pääsee alkuun, ja mitä kaikkea siihen käytännössä liittyy?

Lue lisää

Kuvankäsittely markkinoijalle – näin pääset alkuun

Kuvankäsittelyn ja grafiikan tarpeita on digitaalisessa markkinoinnissa yhä enemmän. Vaikka isommat projektit voikin ulkoistaa, ei tämä ole realistisesti mahdollista kaikkien kuvankäsittelytarpeiden osalta. Listasimme kolme eri mahdollisuutta kuvankäsittelyn toteuttamiseen yrityksen sisällä.

Lue lisää

Spam traps ja 12 muuta asiaa, jotka jokaisen sähköpostimarkkinoijan tulee tietää sähköpostien läpimenosta

Sähköpostimarkkinoinnin olennaisimpia – ja samalla haastavimpia – osa-alueita on sähköpostien läpimenon varmistaminen. Miten markkinoinnin ja viestinnän tekijä voi vaikuttaa sähköpostien läpimenoon, ja mitä sähköpostimarkkinoinnin työkalujen tarjoajalta tulee vaatia? Tässä 12 kohtaa, joita seuraamalla pääset parhaisiin tuloksiin.

Lue lisää