Vinkki

Case Lippupiste: uutiskirjeen klikkausprosentti kymmenkertaistui

Ota yhteyttä
Katso kuva Case Lippupiste: uutiskirjeen klikkausprosentti kymmenkertaistui Koodiviidakon työkaluilla voidaan toteuttaa sekä uutiskirje että sen yhteyteen liitettävä kyselysivu. Työkalujen luontainen integraatio helpottaa tietojen siirtymistä ja vähentää manuaalista työtä prosessissa.

Sanotaan, että asiakkaiden osallistaminen esimerkiksi myyntitilanteissa kannattaa. Sama tuntuu pätevän myös uutiskirjelukijoihin, kuten seuraava casemme ilmentää.

Lippupiste päätti toteuttaa uutiskirjeensä vastaanottajille lukijakyselyn, jolla selvitettiin lukijoiden mielipiteitä uudistuneesta event.-lehdestä. Verrattuna aiemmin samalle kohderyhmälle lähetettyihin uutiskirjeisiin, kyselylinkin sisältänyt uutiskirje sai aikaan kymmenkertaisen klikkausprosentin. Kysely lähetettiin tilaajille Postiviidakolla.

Nykyään ihmiset saavat sähköpostilaatikkoonsa valtavan määrän mainosposteja useilta eri tahoilta ja yrityksiltä. Kyselyn toteuttaja voi erottua tästä sähköpostimassasta positiivisesti, sillä usein kirjeen lukijat tahtovat osallistua ja vaikuttaa. Suositeltavaa on, että vastaajille annetaan jokin kannustin, esimerkiksi pieni vastaajien kesken arvottava palkinto. Yksinkertaisimmillaan tämä palkinto voi toki olla myös lupaus paremmasta palvelusta ja sisällöstä. Pienikin palkinto voi toimia riittävänä kannustimena osallistumiselle ja madaltaa vastaajan kynnystä, näin ollen ei kannata tuijottaa pelkkää palkinnon euromäärää. Tärkeintä on, että vastaaja kokee voivansa vaikuttaa ja saa myös jotain vastineeksi vaivannäöstään.

Kyselyn toteuttaminen uutiskirjeen yhteyteen onnistuu kätevästi yhdistämällä kampanjasivu-tyylinen toteutus uutiskirjeen kylkeen. Kyselysivu voidaan toteuttaa uutiskirjeen ilmeellä näppärästi ja nopeasti, näin ollen myöskään yrityksen olemassa olevan verkkopalvelun ei tarvitse estää tai hidastaa sen toteutusta.

"Kyselysivun toteutus uutiskirjeemme yhteyteen onnistui todella nopeasti ja jouhevasti Viidakon työkaluilla. On hienoa, että uutiskirjetyökalun käyttöä voi laajentaa näin kätevällä tavalla, ilman ylimääräisiä välikäsiä", kertoo Lippupisteen markkinointisuunnittelija Hanna Huhtanen.

Koodiviidakon työkaluilla voidaan toteuttaa sekä uutiskirje että sen yhteyteen liitettävä kyselysivu. Työkalujen luontainen integraatio helpottaa tietojen siirtymistä ja vähentää manuaalista työtä prosessissa. Näin esimerkiksi uutiskirjeen vastaajien tiedot voidaan siirtää automaattisesti kyselylomakkeelle, eikä vastaajan tarvitse käyttää aikaa taustatietojensa täyttämiseen. Lyhyellä ja helposti täytettävällä lomakkeella saadaan lomakkeelle yleensä myös parempi loppuun saakka täyttäneiden osuus, kun vastaaja ei "väsy matkalla". Lippupisteen tapauksessa itse kyselylomake oli vain yhden sivun mittainen, ja kyselysivulle klikanneista yli 90 % täytti lomakkeen loppuun asti. 

Viidakko Marketing Cloud -tuoteperheen avulla on helppo toteuttaa erilaisia sähköisen viestinnän kokonaisuuksia: esimerkiksi graafinen uutiskirje ja siihen liitetty tehty kysely-, kampanja- tai muu landing sivu. Marketing Cloud- tuoteperheen työkalut toimivat saumattomasti yhteen ja skaalautuvat asiakkaan tarpeiden ja meilikuvituksen mukaan. Ota yhteyttä Viidakon asiantuntijoihin ja kysy lisää sähköisen markkinoinnin toteutuksista.

Ota yhteyttä

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

Infograafi: Rakenna hyvä uutiskirje

Hyvin rakennettu uutiskirje on ytimekäs ja iskevä sekä vastaanottajalleen hyvin kohdennettu. Katso infograafista, kuinka rakennat parhaimman mahdollisen uutiskirjeen ja maksimoit sähköpostimarkkinointisi tehon.

Lue lisää

8 vinkkiä: näin personoit markkinointiviestisi

Sähköpostilaatikko täyttyy kymmenistä tai jopa sadoista markkinointiviesteistä. Tilanne on tuttu jokaiselle markkinoijalle. Kuinka saat omat viestisi erottumaan muiden joukosta?

Lue lisää

Markkinoinnin automaatio myyntiorganisaation tukena

Perinteinen myynti kylmäsoittoineen ja sähköposteineen ei ole katoamassa minnekään mutta markkinoinnin automaation avulla voidaan tuottaa myyntiorganisaation tueksi huomattavasti aiempaa enemmän tietoa, jonka avulla kontaktoinnista tulee ajoitukseltaan ja sisällöltään tarkempaa.

Lue lisää

Visuaalisuus osana digitaalista markkinointia

Visuaalisuus on sisältösi ulkoasu. Se on sitä, minkä lukija ensimmäiseksi näkee: yleisilme. Visuaalisesti vaikuttava ja vakuuttava verkkosivusto tai sosiaalisen median kanava kiinnostaa ja miellyttää katsojaa sekä saa huomattavasti enemmän lukijoita kuin pelkkää tekstiä sisältävät julkaisut.

Lue lisää

Tarkista nämä: 10 kohdan muistilista hyvään verkkoasiakaspalveluun

Nykyasiakas on kriittinen ja äänestää yhä helpommin (ja nopeammin) jaloillaan, jos ei löydä haluamaansa helposti ja saa tukea ja apua heti sitä tarvitessaan. Kulman takana odottaa kyllä useimmiten uusi palveluntarjoaja, ellei useampikin, joka on valmis jatkamaan siitä, missä edellinen epäonnistui.

Lue lisää