Vinkki

5 vinkkiä toimivaan uutiskirjeeseen

Ota yhteyttä
Katso kuva 5 vinkkiä toimivaan uutiskirjeeseen Sopiva määrä optimoituja ja näyttäviä kuvia tekee viestistäsi huomattavasti houkuttelevamman ja vetoavan – erityisesti, jos kuvat avautuvat suoraan vastaanottajilla

1. Yksinkertainen on kaunista.

Vältä liian montaa palstaa ja monimutkaisia rakenteita. Muista, että kirjeen päätehtävä on usein ohjata lukijat klikkaamaan linkkiä. Suunnittele siten rakenne loogiseksi ja ohjaa lukija linkkiäsi kohden. Tärkein asia kannattaa nostaa ylimmäiseksi.

2. Käytä tekstiä ja kuvaa sopivassa suhteessa.

Jos viestisi on pelkkää kuvaa, tulkitaan se helposti roskapostiksi. Sopiva määrä optimoituja ja näyttäviä kuvia tekee kuitenkin viestistäsi huomattavasti houkuttelevamman ja vetoavan – erityisesti, jos kuvat avautuvat suoraan vastaanottajilla.

3. Uutiskirjeen osuva otsikointi on tärkeää.

Otsikossa kannattaa välttää tyrkytystä – ole sen sijaan asiallinen ja ytimekäs. Älä personoi otsikkoa, sillä se antaa helposti massamainosmaisen tunnun. Lokalisointi sen sijaan auttaa otsikossakin ("Katso tarjouksemme Forssassa"). Pyri tekemään otsikosta houkutteleva ja napakka. Kerro tiiviisti mistä on kyse – nerokkaat markkinointi-sanaleikit eivät yleensä toimi.

4. Tee myös kuvistasi linkkejä!

Uutiskirjeen lukijat klikkaavat usein mieluummin kuvaa kuin teksti-linkkiä, joten myös kuvien vetoavuus lukijoihin kannattaa hyödyntää.

5. Älä tee viestistäsi liian pitkää.

Ole sen sijaan ytimekäs ja kerro vain kirjeessä vain tärkeimmät pointit. Pitkien tekstipätkien sijaan ohjaa lukijasi kirjeestä landing sivulle, jossa voit esitellä tuotteesi tarkemmin. Lue lisää aiheesta landing sivut.

Postiviidakon viestipohjat testataan kaikilla yleisimmillä sähköpostiohjelmilla. Näin ollen Postiviidakon käyttäjänä voit keskittyä tärkeimpään, sisältöön, ja jättää tekniikan meidän huoleksemme. Ota yhteyttä myyntiimme, kerromme mielellämme lisää!

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Visuaalisuus osana digitaalista markkinointia

Visuaalisuus on sisältösi ulkoasu. Se on sitä, minkä lukija ensimmäiseksi näkee: yleisilme. Visuaalisesti vaikuttava ja vakuuttava verkkosivusto tai sosiaalisen median kanava kiinnostaa ja miellyttää katsojaa sekä saa huomattavasti enemmän lukijoita kuin pelkkää tekstiä sisältävät julkaisut.

Lue lisää

Tarkista nämä: 10 kohdan muistilista hyvään verkkoasiakaspalveluun

Nykyasiakas on kriittinen ja äänestää yhä helpommin (ja nopeammin) jaloillaan, jos ei löydä haluamaansa helposti ja saa tukea ja apua heti sitä tarvitessaan. Kulman takana odottaa kyllä useimmiten uusi palveluntarjoaja, ellei useampikin, joka on valmis jatkamaan siitä, missä edellinen epäonnistui.

Lue lisää

Kuinka hyödyntää segmentointia sähköpostimarkkinoinnissa?

Sähköpostimarkkinointi on yhä paras tapa saada vastinetta markkinointibudjetille – siksi sitä kannattaa kehittää jatkuvasti! Viime aikojen selkänä trendinä on ollut sähköpostimarkkinoinnin tehostaminen segmentoinnin ja viestien kohdentamisen avulla. Miten sähköpostimarkkinoinnin segmentoinnissa pääsee alkuun, ja mitä kaikkea siihen käytännössä liittyy?

Lue lisää

Kuvankäsittely markkinoijalle – näin pääset alkuun

Kuvankäsittelyn ja grafiikan tarpeita on digitaalisessa markkinoinnissa yhä enemmän. Vaikka isommat projektit voikin ulkoistaa, ei tämä ole realistisesti mahdollista kaikkien kuvankäsittelytarpeiden osalta. Listasimme kolme eri mahdollisuutta kuvankäsittelyn toteuttamiseen yrityksen sisällä.

Lue lisää

Spam traps ja 12 muuta asiaa, jotka jokaisen sähköpostimarkkinoijan tulee tietää sähköpostien läpimenosta

Sähköpostimarkkinoinnin olennaisimpia – ja samalla haastavimpia – osa-alueita on sähköpostien läpimenon varmistaminen. Miten markkinoinnin ja viestinnän tekijä voi vaikuttaa sähköpostien läpimenoon, ja mitä sähköpostimarkkinoinnin työkalujen tarjoajalta tulee vaatia? Tässä 12 kohtaa, joita seuraamalla pääset parhaisiin tuloksiin.

Lue lisää