Vinkit ja ohjeet

Visuaalisuus osana digitaalista markkinointia

Väreillä on eri merkityksiä eri kulttuureissa. Markkinoijan on siis syytä ottaa huomioon kuluttajiensa värimieltymykset.

Visuaalisuus on sisältösi ulkoasu. Se on sitä, minkä lukija ensimmäiseksi näkee: yleisilme. Visuaalisesti vaikuttava ja vakuuttava verkkosivusto tai sosiaalisen median kanava kiinnostaa ja miellyttää katsojaa sekä saa huomattavasti enemmän lukijoita kuin pelkkää tekstiä sisältävät julkaisut. Lue lisää 29.11.2016

Tarkista nämä: 10 kohdan muistilista hyvään verkkoasiakaspalveluun

Vuonna 2016 online-asiakaspalvelu on useimmilla aloilla aivan yhtä tärkeää kuin face-to-face -asiakaspalvelutilanteetkin, eikä sitä ole kenelläkään varaa laiminlyödä.

Nykyasiakas on kriittinen ja äänestää yhä helpommin (ja nopeammin) jaloillaan, jos ei löydä haluamaansa helposti ja saa tukea ja apua heti sitä tarvitessaan. Kulman takana odottaa kyllä useimmiten uusi palveluntarjoaja, ellei useampikin, joka on valmis jatkamaan siitä, missä edellinen epäonnistui. Lue lisää 27.10.2016

Kuinka hyödyntää segmentointia sähköpostimarkkinoinnissa?

Markkinointiviestien kohdentaminen on yhä tärkeämpää, myös sähköpostimarkkinoinnissa.

Sähköpostimarkkinointi on yhä paras tapa saada vastinetta markkinointibudjetille – siksi sitä kannattaa kehittää jatkuvasti! Viime aikojen selkänä trendinä on ollut sähköpostimarkkinoinnin tehostaminen segmentoinnin ja viestien kohdentamisen avulla. Miten sähköpostimarkkinoinnin segmentoinnissa pääsee alkuun, ja mitä kaikkea siihen käytännössä liittyy? Lue lisää 23.08.2016

Kuvankäsittely markkinoijalle – näin pääset alkuun

Yksinkertaisen somen kuvasisällön ja artikkelikuvituksen tekemiseen ei välttämättä vaadita satojen eurojen ohjelmia ja graafisen alan tutkintoa.

Kuvankäsittelyn ja grafiikan tarpeita on digitaalisessa markkinoinnissa yhä enemmän. Vaikka isommat projektit voikin ulkoistaa, ei tämä ole realistisesti mahdollista kaikkien kuvankäsittelytarpeiden osalta. Listasimme kolme eri mahdollisuutta kuvankäsittelyn toteuttamiseen yrityksen sisällä. Lue lisää 16.08.2016

Spam traps ja 12 muuta asiaa, jotka jokaisen sähköpostimarkkinoijan tulee tietää sähköpostien läpimenosta

Sähköpostipalvelimien tarjoajat pitävät huolta siitä, ettei turha spam täytä postilaatikkojamme, mutta spam-filterit voivat suodattaa myös tavallisia uutiskirjeitä.

Sähköpostimarkkinoinnin olennaisimpia – ja samalla haastavimpia – osa-alueita on sähköpostien läpimenon varmistaminen. Miten markkinoinnin ja viestinnän tekijä voi vaikuttaa sähköpostien läpimenoon, ja mitä sähköpostimarkkinoinnin työkalujen tarjoajalta tulee vaatia? Tässä 12 kohtaa, joita seuraamalla pääset parhaisiin tuloksiin. Lue lisää 19.05.2016

Ohjaatko sinäkin vielä etusivulle? - Näin luot hyvän laskeutumissivun

Katso kuvat Laskeutumissivu on erinomainen tehokeino esimerkiksi uutta tuotetta tai palvelua lanseeratessa.

Pitkään vain laajemmat markkinointikampanjat ovat ansainneet oman laskeutumissivunsa. Yhä useampi yritys on kuitenkin huomannut hyvien laskeutumissivujen merkityksen markkinoinnin tehokkuudelle. Lue lisää 23.02.2016

Lomaile niin, ettei kukaan huomaa sinun lomailevan ja muita jouluvinkkejä

Jouluna on aikaa selailla nettiä, joululahjaksi saatuja lahjakortteja käytettävänä ja vääränkokoisia villapaitoja vaihdettavana.

Vaikka markkinoinnin ja viestinnän huoneet hiljenevät, asiakkaat eivät menetä kiinnostustaan – usein päinvastoin. Etukäteen suunnittelemalla ja ajastamalla voit lomailla huoletta. Listasimme jouluvinkkejä markkinointiin ja viestintään. Lue lisää 16.12.2015

O2O – Kuinka yhdistää online- ja offline-asiakaskokemus

Kunkin kontaktipisteen jälkeen tulee varmistaa, että asiakaskokemus jatkuu kohti seuraavaa kontaktia luontevana, katkeamattomana ja oikeaan suuntaan.

O2O eli online-to-offline -markkinoinnilla pyritään kohtaamaan asiakas monikanavaisesti juuri siellä, missä hän sattuu kulloinkin liikkumaan. Millä eri keinoilla voit yhdistää online- ja offline-kokemuksen? Lue lisää 27.11.2015

Näin saat blogisi kukoistamaan

Kirjoita useampi vaihtoehtoinen otsikko ja valitse iskevin – tietynlaiset otsikot yksinkertaisesti toimivat. Älä kuitenkaan alennu klikkikalasteluun; otsikon on...

Miksi blogit ovat niin suosittuja? Ensisijaisesti siksi, että niistä on aitoa hyötyä niin asiakkaalle kuin yrityksellekin. Blogisumaan on kuitenkin helppo kadota, ja moni blogi on tuomittu keskinkertaisuuteen. Mikä on hyvän blogin resepti? Lue lisää 30.09.2015

31 + 31 tapaa kerätä uutiskirjetilaajia

Katso kuvat Uutiskirjetilaajia kannattaa kerryttää useiden eri kontaktipisteiden kautta. Tilausmahdollisuus voidaan tuoda esille eri kanavissa eri tehokeinoja käyttäen.

Kehittyvä ja laadukas tilaajarekisteri on yksi tärkeimmistä tekijöistä onnistuneessa sähköpostimarkkinoinnissa. Miten voit kerryttää uutiskirjeen tilaajakantaa, ja kuinka saat siitä mahdollisimman paljon irti? Lue lisää 27.08.2015