Katso kuva Digitaalisen markkinoinnin aamiaiskiertue sai odotettua jatkoa Tykkääjästä ostajaksi – markkinoinnin automaatiot ja SoMe oli yksi Digiaamujen kiinnostavista esitysaiheista.
Katso kuva Viestintä- ja markkinointipäällikkö Taija Paavola avasi casessaan SOL:in digitaalisen ilmeen uudistusta.

Digitaalisen markkinoinnin aamiaiskiertue on vienyt Koodiviidakon asiantuntijoita ympäri Suomen tapaamassa markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisia. Hyvän vastaanoton saanut tapahtumasarja sai jatkoa lokakuussa, kun tilaisuudet järjestettiin 22.10. Helsingissä ja 29.10. Turussa. Kiitos kaikille tapahtumien osallistujille ja puhujille!

Digimarkkinoinnin trendejä ja eri osa-alueita on käsitelty tapahtumissa ennen kaikkea käytännön esimerkkien avulla ja erilaisten yritysten kokemuksia peilaten. Kussakin tapahtumakaupungissa paikalle on valittu tapahtumakohtaiset kiinnostavat vieraspuhujat ja case-esimerkit.

Tämänsyksyisissä digiaamuissa keskityimme asiakasesimerkkien ohella erityisesti markkinoinnin automaatioiden teemaan, joka on yksi kuumimmista puheenaiheista digimarkkinoinnin kentällä. Aihe kiinnostaa valtaosaa markkinoinnin ja viestinnän päättäjistä, mutta siihen liittyy yhä myös paljon epätietoisuutta. Turun ja Helsingin tapahtumien osallistujille on jaettu sähköisesti Koodiviidakon vastajulkaistu whitepaper: Ketterä markkinoinnin automaatio – 8 askelta käyttöönottoon.

Digimarkkinointi nyt ja huomenna: kävijät kertovat

Poimimme Turun tapahtuman osallistujien joukosta YTK:n palvelujohtaja Saara Perhon sekä TuTo Hockeyn myyntipäällikkö Antti Meriläisen, joilta kysyimme digimarkkinoinnin painotuksista, haasteista ja tulevaisuuden suunnitelmista.

• Mitkä digimarkkinoinnin keinot ovat teille merkittävimpiä? Mikä on haastavaa?
  • Mitä asioita aiotte kehittää lähitulevaisuudessa digimarkkinoinnin saralla?

Saara Perho, Yleinen Työttömyyskassa YTK

Uutiskirje ja sen sisällön jatkuva kehittäminen ovat meillä tärkeimpiä digimarkkinoinnin osa-alueita. Olemme huomanneet miten tärkeässä roolissa viestin otsikointi on, joten A/B-testaus olisi hyödyllinen lisä. Haastavimmaksi uutiskirjeviestinnässä koemme laajan jäsenkannan (350 000) yhteystietojen keräämisen ja niiden ylläpitämisen.

Verkkosivut ja niiden responsiivisuus ovat yhtä lailla tärkeä osa kokonaisuutta. Uutena kehityskohteena ja mahdollisuutena näkisin markkinoinnin automaation, jonka avulla voidaan muun muassa tehostaa uusien jäsenten viestintää. Myös videoiden hyödyntäminen osana viestintäpalettia olisi kiinnostava uudistus.

Saara PerhoPalvelujohtaja, Yleinen työttömyyskassa YTK

Antti Meriläinen, TuTo Hockey

Sähköinen uutiskirje on viestinnässämme merkittävä kanava, jota käytetään sekä markkinointiin että tiedottamiseen. Tärkeimpinä digimarkkinointikavavina nostaisin uutiskirjeen ohella esiin myös Facebookin sekä Youtuben. Meille on tulossa uudet verkkosivut, joilla huomioimme mobiiliystävällisyyden aiempaa paremmin.

Digimarkkinoinnin suurimpia haasteita on mielestäni kohdennettumpi markkinointi, johon on yksinkertaisesti päästävä. Yleisesti markkinoinnissa pyrimme hyödyntämään positiivisen ilmapiirin, jota välitetään niin yritysten suuntaan, kuluttajista koostuvaan asiakaskuntaan kuin myös eri sidosryhmille.

Antti Meriläinen Myyntipäällikkö, TuTo Hockey Oy

Suurkiitos kaikille Digitaalisen markkinoinnin aamiaiskiertueemme osallistujille ja puhujille! Tapahtumista saamamme palaute on ollut hyvää, joten tilaisuuksia tullaan varmasti järjestämään myös jatkossa. Mikäli et päässyt mukaan tapahtumaamme, voit ottaa yhteyttä asiantuntijoihimme sopiaksesi tapaamisen omalla toimistollanne. Voit myös pysytellä kuulolla digimarkkinoinnin uusista tuulista tilaamalla kuukausittaisen uutiskirjeemme omaan sähköpostiisi.