Kirjoitus

Sisältömarkkinointi jatkaa voittokulkuaan, markkinoinnin automaatiot tekevät tuloaan

Ota yhteyttä
Katso kuva Sisältömarkkinointi jatkaa voittokulkuaan, markkinoinnin automaatiot tekevät tuloaan 80 % sähköpostimarkkinoijan uutiskirjeen lukijoista toivoo sisältömarkkinoinnin aiheita käsiteltävän myös jatkossa. Vastaajat saivat valita useamman vaihtoehdon.
Katso kuva 78 % lukijoista oli sitä mieltä, että Vinkit ja Ohjeet ovat nykyisen kirjeen parasta antia.

Sisältömarkkinointi on edelleen kuuma aihe markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisten keskuudessa, kertoo tuore lukijakyselymme. Sähköpostimarkkinoijan uutiskirjeen vastaanottajille toteutetussa kyselyssämme 80 % vastaajista halusi lukea tulevana syksynä artikkeleja sisältömarkkinoinnin aiheista. Toiseksi eniten, 47 % kaikista vastaajista, toivoi juttuja markkinoinnin automaatioista. Markkinoinnin automaatiosta kiinnostuneiden määrä on noussut selvästi vuoden takaisesta, jolloin automaatio-aiheita toivoi käsiteltävän vain 25 % vastaajista.

Valmiiden vastausvaihtoehtojen ohella lukijat saivat kertoa avoimessa kentässä omia ehdotuksiaan juttuaiheiksi. Suurkiitos kaikista vastauksista! Avoimien vastausten määrä yllätti todella positiivisesti, ja loistavista ehdotuksista riittää ammennettavaa syksyn ohella pitkälle talveen.  

Miten Sähköpostimarkkinoijan uutiskirje pärjäsi koulussa?

Jos sähköpostimarkkinoijan uutiskirjeemme kävisi koulua, olisi se hyvä – lähes kiitettävä oppilas. Lukijoidemme antamien kouluarvosanojen keskiarvoksi tuli 8 1/2, mikä on loistava tulos. Tulos ei kuitenkaan ole täydellinen, joten parannettavaakin jää vielä seuraavaa kyselyä ajatellen. Haluammekin kiittää kirjettä ylistäneiden ohella myös rakentavaa palautetta ja hyviä kehitysehdotuksia antaneita lukijoitamme. Käymme kaikki ehdotukset läpi ja pyrimme tekemään uutiskirjeestä yhä lukijaystävällisemmän.

78 % vastaajista piti kirjeidemme vinkkejä ja ohjeita uutiskirjeen parhaana antina. Myös case-kuvauksista tykättiin erityisen paljon – 52 % vastaajista sijoitti ne kärkeen.

Tässä muutamia otteita lukijoidemme palautteista:

- Erittäin hyvät otsikot, herättävät mielenkiinnon!
- Sopiva julkaisutiheys. En ole harkinnut kirjeen peruutusta, joten sisältö on laadukasta.
- Helposti ymmärrettäviä, kiinnostavia, sopivin väliajoin
- Ajankohtainen, siisti, selkeä, informatiivinen, huomionarvo kohdallaan ;) 
- Kirje oikein hyvä ja käsittelee ajankohtaisia asioita. Voisi tulla useamminkin, ei haittaisi ainakaan minua.

Tilaa Sähköpostimarkkinoijan uutiskirje

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

Tietoiskuja ja hattaraa Markkinoinnin viikolla 2016

Aiemmin Markkinointiviestinnän viikkona tunnettu tapahtuma uudisti nimensä ja paikkansa. Vuoden 2016 tapahtuma järjestettiin Pasilan Messukeskuksessa ja keräsi yli 5000 kävijän ennätysyleisön. Koodiviidakko osallistui messuille oman tietoiskulavansa voimin ja kaksipäiväisen rupeaman aikana tarjosimme satoja annoksia omenahattaraa sekä tietysti markkinoinnin ja viestinnän tietoiskuja, joita kävi seuraamassa valtava joukko ihmisiä.

Lue lisää

Mobiilikehityksen nykytila ja tulevaisuus

Älypuhelinten voittokulun myötä mobiilipalveluiden määrä räjähti käsiin vuosikymmenen taitteessa ja viimeisen viiden vuoden aikana olemme nähneet mobiililaitteiden muuttuvan lisälaitteesta usein eniten käytetyksi online-välineeksi. Mitkä tekijät ja konseptit muokkaavat mobiilipalveluiden kehitystä jatkossa ja mikä niiden merkitys on markkinoijalle?

Lue lisää

9 askelta: näin teet onnistuneen verkkosivu-uudistuksen

Tavoitteiden määrittelystä palveluntarjoajan valintaan – mitä verkkosivu-uudistuksessa tulee ottaa huomioon, ja miltä näyttää onnistunut verkkosivujen uudistusprojekti?

Lue lisää

Web designin ja uutiskirjeiden trendit

Verkkosivustot ovat kehittyneet huomattavasti internetin alkuajoista ja nykyään verkkosivujen ilmeeseen sekä käytettävyyteen kiinnitetään erityistä huomiota. Myös uutiskirjeiden visuaalisuus ja rakenne ovat tärkeitä, jotta asiakkaiden huomio jaksaa pysyä kirjeissä ja niitä on helppo ja mukava lukea, vaikkakaan uutiskirjeissä kehitys ei ole yhtä huomattavaa rajoittuneemman tekniikan takia.

Lue lisää

Markkinoinnin automaatio – yksittäisistä toiminnoista strategiseksi työkaluksi

Markkinoinnin automaatio ei ole enää hämärä tulevaisuuden kuva tai markkinointibudjettien pakollinen mörkö, vaan yhä useamman markkinoijan arkea. Samalla mielikuva on siirtynyt piinallisesti seuraavista mainoksista kokonaisvaltaisemman strategisen työkalun suuntaan.

Lue lisää