Kirjoitus

Sisältömarkkinointi – hypestä hallintaan?

Ota yhteyttä
Katso kuva Sisältömarkkinointi – hypestä hallintaan? Miten sisältömarkkinointia tekevät yritykset kokevat onnistuneensa käytännön toteutuksessa? Mitkä ovat suurimmat haasteet?

Sisältömarkkinointi nousi muutama vuosi sitten todelliseksi ”buzzwordiksi” yritysten markkinointiviestinnässä. Usealle markkinoijalle tämä tarkoitti ajattelutavan muutosta: enää ei saanut tyrkyttää, tarjota tai tuutata. Piti koukuttaa ja houkuttaa – tarjota kiinnostavaa sisältöä, jota luetaan, jaetaan ja haetaan.

Pölyn laskeuduttua sisältömarkkinoinnin käytänteistä ja taktiikoista on tullut suurelle osalle yrityksiä arkipäivää. Mutta miltä tilanne näyttää sisältömarkkinointia tekevän yrityksen näkökulmasta?Mikä on tehokasta, tai osataanko ylipäätään mitata? Jaetaanko vastuuta, tarvitaanko apua? Entä millaisiin haasteisiin yrityksissä on törmätty?

Sisältömarkkinoinnin tutkimus

Koodiviidakko toteutti alkuvuodesta 2015 asiakkailleen sisältömarkkinoinnin käytäntöjä, tavoitteita ja haasteita koskevan kyselyn, johon vastasi yhteensä 293 yritysedustajaa. Kysely toteutettiin aineistona Mari Maunun Oulun yliopiston kauppakorkeakoululle tekemään pro gradu -tutkielmaan.

Kyselyyn vastanneiden 293 joukossa on usean eri kokoluokan yrityksiä mikroyrityksistä suuriin yrityksiin. Kyselyyn vastanneista 46 % toimii yritysmarkkinoilla, 29 % kuluttajamarkkinoilla ja 25 % julkisella sektorilla.

Teimme tutkimuksen tuloksista koosteen, jossa käydään läpi sen olennaisimmat ja mielenkiintoisimmat löydökset sekä vedetään yhteen tutkimuksen antia.

Tutustu tuloksiin

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

Tietoiskuja ja hattaraa Markkinoinnin viikolla 2016

Aiemmin Markkinointiviestinnän viikkona tunnettu tapahtuma uudisti nimensä ja paikkansa. Vuoden 2016 tapahtuma järjestettiin Pasilan Messukeskuksessa ja keräsi yli 5000 kävijän ennätysyleisön. Koodiviidakko osallistui messuille oman tietoiskulavansa voimin ja kaksipäiväisen rupeaman aikana tarjosimme satoja annoksia omenahattaraa sekä tietysti markkinoinnin ja viestinnän tietoiskuja, joita kävi seuraamassa valtava joukko ihmisiä.

Lue lisää

Mobiilikehityksen nykytila ja tulevaisuus

Älypuhelinten voittokulun myötä mobiilipalveluiden määrä räjähti käsiin vuosikymmenen taitteessa ja viimeisen viiden vuoden aikana olemme nähneet mobiililaitteiden muuttuvan lisälaitteesta usein eniten käytetyksi online-välineeksi. Mitkä tekijät ja konseptit muokkaavat mobiilipalveluiden kehitystä jatkossa ja mikä niiden merkitys on markkinoijalle?

Lue lisää

9 askelta: näin teet onnistuneen verkkosivu-uudistuksen

Tavoitteiden määrittelystä palveluntarjoajan valintaan – mitä verkkosivu-uudistuksessa tulee ottaa huomioon, ja miltä näyttää onnistunut verkkosivujen uudistusprojekti?

Lue lisää

Web designin ja uutiskirjeiden trendit

Verkkosivustot ovat kehittyneet huomattavasti internetin alkuajoista ja nykyään verkkosivujen ilmeeseen sekä käytettävyyteen kiinnitetään erityistä huomiota. Myös uutiskirjeiden visuaalisuus ja rakenne ovat tärkeitä, jotta asiakkaiden huomio jaksaa pysyä kirjeissä ja niitä on helppo ja mukava lukea, vaikkakaan uutiskirjeissä kehitys ei ole yhtä huomattavaa rajoittuneemman tekniikan takia.

Lue lisää

Markkinoinnin automaatio – yksittäisistä toiminnoista strategiseksi työkaluksi

Markkinoinnin automaatio ei ole enää hämärä tulevaisuuden kuva tai markkinointibudjettien pakollinen mörkö, vaan yhä useamman markkinoijan arkea. Samalla mielikuva on siirtynyt piinallisesti seuraavista mainoksista kokonaisvaltaisemman strategisen työkalun suuntaan.

Lue lisää