Kirjoitus

Mobiili vai ei? Siinä vasta pulma!

Ota yhteyttä
Mobiili vai ei? Siinä vasta pulma! Responsiivisella toteutuksella tarkoitetaan, että uutiskirje skaalautuu automaattisesti päätelaitteen mukaan. Näytön leveydestä riippumatta lukija näkee aina omalle laitteelleen optimoidun version, jota on helppo lukea ja selata.
Katso kuva Koodiviidakko analysoi lukijakuntansa ja päätyi uutiskirjeen responsiiviseen toteutukseen. Lukijakunnasta kerätty statistiikka kertoo, että 1/4 kaikista lukijoista avaa sähköpostinsa mobiilissa.

Mobiiliystävällisenä voidaan pitää uutiskirjettä, joka näyttää uutiskirjeen graafisena päätelaitteesta riippumatta. Kirje, jota ei ole varta vasten suunniteltu responsiiviseksi, ei kuitenkaan palvele mobiilikäyttäjiä parhaalla mahdollisella tavalla. Viestin sisältö on todennäköisesti liian pientä mobiilinäyttöön, jolloin käyttäjä joutuu zoomaamaan tekstiä ja kuvia nähdäkseen kirjeen sisällön.

Responsiivisella toteutuksella tarkoitetaan sen sijaan sitä, että uutiskirje skaalautuu automaattisesti päätelaitteen mukaan. Näytön leveydestä riippumatta lukija näkee näin ollen aina omalle laitteelleen optimoidun version, jota on helppo lukea ja selata.

Mitä hyötyä?

Responsiivisen uutiskirjetoteutuksen myötä:

  • Huomioit lukijakuntasi optimoimalla uutiskirjenäkymän heille sopivaksi. Annat kuvan, että lukijakokemus todella kiinnostaa yritystänne.
  • Annat omalle sisällöllesi parhaan mahdollisen näkyvyyden. Jos lukijan täytyy ponnistella nähdäksesi sisältösi, katoaa osa kiinnostuksesta todennäköisesti jo matkan varrella, eikä huippuunsa hiottu sisältösi näin ollen pääse oikeuksiinsa.
  • Erotut muista. Vain pieni osa uutiskirjeistä tehdään responsiivisena: toteutuksen avulla voit näyttää yrityksesi olevan edistynyt ja ajan hermolla.

Mobiili vai ei? Perusta päätöksesi analyysille

Responsiivista uutiskirjettä voidaan suositella jo lähes kaikille, sillä mobiililla sähköpostiaan lukevia löytyy jo melkein jokaiselta vastaanottajalistalta. Digitaalinen markkinointi on kuitenkin aina mitattavissa, eikä asioita näin ollen kannata turhaan tehdä vain siksi että se on kivaa. Lukijakuntaa analysoimalla voidaan selvittää mobiilikäyttäjien osuus omista vastaanottajista ja toisaalta myös seurata määrän kehitystä.  

Koodiviidakko analysoi lukijakuntansa ja päätyi uutiskirjeen responsiiviseen toteutukseen. Lukijakunnasta kerätty statistiikka kertoo, että jo 1/4 kaikista lukijoistamme avaa sähköpostinsa mobiilissa. Statistiikan perusteella päätimme huomioida mobiiliavaajat entistä paremmin myös kirjeen toteutustavassa.

Tehdessäsi uutiskirjeet Postiviidakolla voit nähdä lähetyksistäsi tärkeää statistiikkatietoa, kuten mobiiliavausten määrät ja käytetyt sähköpostiohjelmat. Tekniikkamme mahdollistaa myös uutiskirjeen toteutuksen responsiivisin menetelmin. Ota yhteyttä ja kysy lisää!

Ota yhteyttä

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

Tietoiskuja ja hattaraa Markkinoinnin viikolla 2016

Aiemmin Markkinointiviestinnän viikkona tunnettu tapahtuma uudisti nimensä ja paikkansa. Vuoden 2016 tapahtuma järjestettiin Pasilan Messukeskuksessa ja keräsi yli 5000 kävijän ennätysyleisön. Koodiviidakko osallistui messuille oman tietoiskulavansa voimin ja kaksipäiväisen rupeaman aikana tarjosimme satoja annoksia omenahattaraa sekä tietysti markkinoinnin ja viestinnän tietoiskuja, joita kävi seuraamassa valtava joukko ihmisiä.

Lue lisää

Mobiilikehityksen nykytila ja tulevaisuus

Älypuhelinten voittokulun myötä mobiilipalveluiden määrä räjähti käsiin vuosikymmenen taitteessa ja viimeisen viiden vuoden aikana olemme nähneet mobiililaitteiden muuttuvan lisälaitteesta usein eniten käytetyksi online-välineeksi. Mitkä tekijät ja konseptit muokkaavat mobiilipalveluiden kehitystä jatkossa ja mikä niiden merkitys on markkinoijalle?

Lue lisää

9 askelta: näin teet onnistuneen verkkosivu-uudistuksen

Tavoitteiden määrittelystä palveluntarjoajan valintaan – mitä verkkosivu-uudistuksessa tulee ottaa huomioon, ja miltä näyttää onnistunut verkkosivujen uudistusprojekti?

Lue lisää

Web designin ja uutiskirjeiden trendit

Verkkosivustot ovat kehittyneet huomattavasti internetin alkuajoista ja nykyään verkkosivujen ilmeeseen sekä käytettävyyteen kiinnitetään erityistä huomiota. Myös uutiskirjeiden visuaalisuus ja rakenne ovat tärkeitä, jotta asiakkaiden huomio jaksaa pysyä kirjeissä ja niitä on helppo ja mukava lukea, vaikkakaan uutiskirjeissä kehitys ei ole yhtä huomattavaa rajoittuneemman tekniikan takia.

Lue lisää

Markkinoinnin automaatio – yksittäisistä toiminnoista strategiseksi työkaluksi

Markkinoinnin automaatio ei ole enää hämärä tulevaisuuden kuva tai markkinointibudjettien pakollinen mörkö, vaan yhä useamman markkinoijan arkea. Samalla mielikuva on siirtynyt piinallisesti seuraavista mainoksista kokonaisvaltaisemman strategisen työkalun suuntaan.

Lue lisää