Kirjoitus

Kun markkinointi ei yksin riitä

Ota yhteyttä
Kun markkinointi ei yksin riitä Mitattavuus ja yhdisteleminen ovat uuden vuoden viestintä- ja PR-teemat.

Uusi vuosi ja uudet kujeet. Näin on myös luovien toimistojen kohdalla, kun markkinoinnin ja viestinnän erottelu käy osin tarpeettomaksi. Samalla markkinoinnilta vaaditaan yhä enemmän selkeitä ja mitattavia tuloksia. Tämä avaa edelläkävijöille mahdollisuuden yhdistellä viestinnän ja markkinoinnin hyväksi todettuja keinoja. Näin asiakkaat saavat enemmän vastinetta rahoilleen.

Koodiviidakko on omalta osaltaan vastannut tähän haasteeseen vahvistamalla luovien toimistojen kumppanitiimin PR-, some- ja viestintäosaamista. Lehdistötiedottamiseen keskittynyt ePressi.com sekä mediaseurantaan erikoistunut News Engine Oy fuusioituivat Koodiviidakkoon 1.11.2014, jonka myötä siirryimme kollegani Joona Haapalan kanssa vahvistamaan kumppanuustiimiä viestintäosaamisellamme. Kumppanitiimissä tarjoamme ratkaisut viestintä- ja PR-haasteisiin kolmen palvelumme avulla:

1. Tiedottaminen luo kestävän tunnettuuden

Kokemuksemme mukaan mediasuhteet ovat olennainen osa kaikenkokoisten toimijoiden viestintää. Pelkkä markkinointi harvoin riittää ja omaa asiantuntijuuttaan voi vahvistaa parhaiten tiedottamisella ja sitä kautta medianäkyvyydellä. Näihin haasteisiin ja viestintää tehostamaan tarjoamme asiakkaillemme ePressi.com-tiedotejakelupalvelun. Kyse on ammattimaisesta tiedotejakelupalvelusta, jonka avulla tiedotteet saavuttavat laajan näkyvyyden. Tiedote voidaan kohdentaa toimialoittain tai alueellisesti, ja julkaisemalla tiedotteen palvelussamme saavutat yli 10 000 mediakontaktia, ja tavoitat tehokkaasti asiakkaitasi. Tiedote julkaistaan automaattisesti myös sosiaalisen median kanavissa näkyvyyden maksimoiseksi. Nopeatempoisessa viestintämaailmassa ePressi.com on helppokäyttöinen ja kattava tiedottamisen työkalu.

2. Suodata olennainen uutisointi mediassa ja tehosta sekä toimintaasi että ajankäyttöäsi

Olemme viestinnän ja markkinoinnin työkalujen kehityksessä panostaneet tehtyjen toimenpiteiden mitattavuuteen. Journalistisen mediajulkisuuden mittaamiseen ja seuraamiseen olemme luoneet Webnewsmonitorin, joka seuraa kattavasti journalistista verkkomediakantaa ja välittää liiketoiminnan kannalta oleellista uutisointia asiakkailleen. Asiakkaamme eli yritykset ja organisaatiot käyttävät Webnewsmonitoria mediamaineen hallintaan, päivittäiseen uutisseurantaan sekä viestinnän tehokkuuden mittaamiseen. Omaa julkisuutta ja toimialan trendejä seuraamalla voidaan varautua myös tuleviin tapahtumiin ajoissa.

3. Asiakkaasi ovat somessa, tunnetko heidät?

Suuri osa yritykselle tärkeästä keskustelusta käydään tänä päivänä sosiaalisen median kanavilla. Samalla on tärkeää pystyä reagoimaan nopeasti kanavilla tapahtuviin ilmiöihin ja keskusteluihin. Tiedostamme, että sosiaalinen media voi olla yrityksen kannalta yhtä olennainen kuin journalistinen media. Asiakkaat tavoittaa parhaiten sosiaalisessa mediassa, joten puheenaiheiden tunteminen on olennaisen tärkeää. SoMeMonitor on kotimainen sosiaalisen median seurantapalvelu. Olemme yhdistäneet sosiaalisen median seurannan ja analyysin yhteen helppokäyttöiseen työkaluun. Voit käyttää aikasi tehokkaammin ja saat selkeän kokonaiskuvan sosiaalisen median näkyvyydestäsi yhden työkalun avulla.

Yhteenvetona voi sanoa, että viestinnän ja markkinoinnin mitattavuus on entistä tärkeämpää, mutta toisaalta monikanavaisuuden ansiosta markkinointitoimenpiteiden mittaaminen voi olla myös haastavaa. Usean vuoden kokemuksella pystymme tarjoamaan ratkaisuja uuden vuoden viestintä- ja markkinointihaasteisiin. Kuuntele ensin, viesti sitten ja mittaa lopuksi tuloksia kattavasti. Perusta ratkaisut selkeään dataan ja kehitä kerätyn tiedon perusteella toimintaasi jatkuvasti. Olemme apunasi.

 /media/henkilokuvat/henkilokuvat-2013/harrirauhanummi.jpg

Harri Rauhanummi

Artikkelin kirjoittaja toimii Koodiviidakolla mainos- ja viestintätoimistoihin keskittyvässä kumppanuustiimissä Business Directorina. Lisäksi hän toimii asiantuntijana mediaseurantapalveluiden tuotekehityksessä. Harri on kauppatieteiden maisteri, jolla on yli viiden vuoden kokemus mediaseurannasta sekä mediatiedottamisesta. Harrilla on laajasti kokemusta myös sosiaalisen median seuraamisesta ja mittaamisesta.

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Tietoiskuja ja hattaraa Markkinoinnin viikolla 2016

Aiemmin Markkinointiviestinnän viikkona tunnettu tapahtuma uudisti nimensä ja paikkansa. Vuoden 2016 tapahtuma järjestettiin Pasilan Messukeskuksessa ja keräsi yli 5000 kävijän ennätysyleisön. Koodiviidakko osallistui messuille oman tietoiskulavansa voimin ja kaksipäiväisen rupeaman aikana tarjosimme satoja annoksia omenahattaraa sekä tietysti markkinoinnin ja viestinnän tietoiskuja, joita kävi seuraamassa valtava joukko ihmisiä.

Lue lisää

Mobiilikehityksen nykytila ja tulevaisuus

Älypuhelinten voittokulun myötä mobiilipalveluiden määrä räjähti käsiin vuosikymmenen taitteessa ja viimeisen viiden vuoden aikana olemme nähneet mobiililaitteiden muuttuvan lisälaitteesta usein eniten käytetyksi online-välineeksi. Mitkä tekijät ja konseptit muokkaavat mobiilipalveluiden kehitystä jatkossa ja mikä niiden merkitys on markkinoijalle?

Lue lisää

9 askelta: näin teet onnistuneen verkkosivu-uudistuksen

Tavoitteiden määrittelystä palveluntarjoajan valintaan – mitä verkkosivu-uudistuksessa tulee ottaa huomioon, ja miltä näyttää onnistunut verkkosivujen uudistusprojekti?

Lue lisää

Web designin ja uutiskirjeiden trendit

Verkkosivustot ovat kehittyneet huomattavasti internetin alkuajoista ja nykyään verkkosivujen ilmeeseen sekä käytettävyyteen kiinnitetään erityistä huomiota. Myös uutiskirjeiden visuaalisuus ja rakenne ovat tärkeitä, jotta asiakkaiden huomio jaksaa pysyä kirjeissä ja niitä on helppo ja mukava lukea, vaikkakaan uutiskirjeissä kehitys ei ole yhtä huomattavaa rajoittuneemman tekniikan takia.

Lue lisää

Markkinoinnin automaatio – yksittäisistä toiminnoista strategiseksi työkaluksi

Markkinoinnin automaatio ei ole enää hämärä tulevaisuuden kuva tai markkinointibudjettien pakollinen mörkö, vaan yhä useamman markkinoijan arkea. Samalla mielikuva on siirtynyt piinallisesti seuraavista mainoksista kokonaisvaltaisemman strategisen työkalun suuntaan.

Lue lisää