Kirjoitus

Integraatiot taustajärjestelmiin edelleen harvinaisia suomalaisissa verkkokaupoissa

Ota yhteyttä
Katso kuva Integraatiot taustajärjestelmiin edelleen harvinaisia suomalaisissa verkkokaupoissa Integraatioiden tärkeys ollaan huomattu jo ajatuksen tasolla – käytännön toteutus kuitenkin vielä puuttuu.

Koodiviidakon ja JM Tiedon yhdessä toteuttama verkkokauppatutkimus paljasti, että vain 20 prosenttia suomalaisista verkkokaupoista on integroitunut taustajärjestelmiin. Luku on yllättävä, sillä integraatiot toisivat verkkokauppiaan päivittäisiin rutiineihin paljon helpotusta.

Integraatioiden tärkeys ollaan huomattu jo ajatuksen tasolla – käytännön toteutus kuitenkin vielä puuttuu. Yhä useampi verkkokauppias on herännyt huomaamaan, ettei verkkokauppa ole irrallinen osa myyntiputkea, vaan sen sijaan tärkeä osa kokonaisuutta, johon kuuluvat myös asiakashallinta sekä markkinointi.

Otetaanpa esimerkiksi yritys, joka pyörittää verkkokaupan lisäksi myös kivijalkamyymälää. Tämäntyyppiset verkkokauppiaat painiskelevat usein samojen kysymyksien kanssa "Kuinka pidän varastosaldoni ajan tasalla", "Mistä löydän aikaa tuotteiden syöttämiseen?". Samoin esimerkiksi raportointi ja kirjanpito hankaloituvat, kun useampi yhdenaikaisesti toimiva yksikkö myy samaa "varastosaldoa". Vastaus näihin haasteisiin löytyy kassa- ja varastojärjestelmä-integraatioista. Esimerkkinä Pikkuväki verkkokauppa, johon toteutimme integraation Solteq Tekso- kassajärjestelmään.

Verkkokauppa-alustaamme ViidakkoStoreen on toteutettu alusta alkaen kattavasti integraatioita kolmannen osapuolen ohjelmistoihin. Näkökulma on asiakaslähtöinen: tekemiemme rajapintojen ja integraatioiden avulla voimme rakentaa myyviä verkkokauppoja, jotka säästävät samalla aikaa ja henkilöresursseja verkkokauppiailta.

Ota meihin yhteyttä, niin jutellaan lisää verkkokaupasta ja integraatioista.

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Tietoiskuja ja hattaraa Markkinoinnin viikolla 2016

Aiemmin Markkinointiviestinnän viikkona tunnettu tapahtuma uudisti nimensä ja paikkansa. Vuoden 2016 tapahtuma järjestettiin Pasilan Messukeskuksessa ja keräsi yli 5000 kävijän ennätysyleisön. Koodiviidakko osallistui messuille oman tietoiskulavansa voimin ja kaksipäiväisen rupeaman aikana tarjosimme satoja annoksia omenahattaraa sekä tietysti markkinoinnin ja viestinnän tietoiskuja, joita kävi seuraamassa valtava joukko ihmisiä.

Lue lisää

Mobiilikehityksen nykytila ja tulevaisuus

Älypuhelinten voittokulun myötä mobiilipalveluiden määrä räjähti käsiin vuosikymmenen taitteessa ja viimeisen viiden vuoden aikana olemme nähneet mobiililaitteiden muuttuvan lisälaitteesta usein eniten käytetyksi online-välineeksi. Mitkä tekijät ja konseptit muokkaavat mobiilipalveluiden kehitystä jatkossa ja mikä niiden merkitys on markkinoijalle?

Lue lisää

9 askelta: näin teet onnistuneen verkkosivu-uudistuksen

Tavoitteiden määrittelystä palveluntarjoajan valintaan – mitä verkkosivu-uudistuksessa tulee ottaa huomioon, ja miltä näyttää onnistunut verkkosivujen uudistusprojekti?

Lue lisää

Web designin ja uutiskirjeiden trendit

Verkkosivustot ovat kehittyneet huomattavasti internetin alkuajoista ja nykyään verkkosivujen ilmeeseen sekä käytettävyyteen kiinnitetään erityistä huomiota. Myös uutiskirjeiden visuaalisuus ja rakenne ovat tärkeitä, jotta asiakkaiden huomio jaksaa pysyä kirjeissä ja niitä on helppo ja mukava lukea, vaikkakaan uutiskirjeissä kehitys ei ole yhtä huomattavaa rajoittuneemman tekniikan takia.

Lue lisää

Markkinoinnin automaatio – yksittäisistä toiminnoista strategiseksi työkaluksi

Markkinoinnin automaatio ei ole enää hämärä tulevaisuuden kuva tai markkinointibudjettien pakollinen mörkö, vaan yhä useamman markkinoijan arkea. Samalla mielikuva on siirtynyt piinallisesti seuraavista mainoksista kokonaisvaltaisemman strategisen työkalun suuntaan.

Lue lisää