Kirjoitus

Erityinen shoppailupäivä ennen joulua: Miksi ei toimisi Suomessakin?

Ota yhteyttä
Erityinen shoppailupäivä ennen joulua: Miksi ei toimisi Suomessakin? Erityiset kampanjat ja alennukset ovat loistava tapa tehdä lisämyyntiä verkkokauppaan: Black Fridayn tapaiset kansainväliset ja tunnetut konseptit antavat myös jo valmiiksi tehoa markkinointiin.

Yhdysvalloissa "Black Friday" -shoppailupäivää on vietetty joulun alla menestyksekkäästi jo vuosikymmeniä. Kyseessä on siis erityinen shoppailupäivä, kiitospäivän jälkeinen perjantai, jolloin eri kauppiaat antavat pientä alennusta ja aloittavat näin varsinaisen joulukaupankäynnin. Kivijalkamyymälöiden ohella konsepti näkyy laajalti myös verkkokaupassa. Isojen vähittäiskauppiaiden, kuten Applen ja Amazonin, myötävaikutuksesta konsepti on laajentunut myös Iso-Britanniaan. Miksi vastaava ei toimisi myös täällä meillä Suomessa?

Erityiset kampanjat ja alennukset ovat loistava tapa tehdä lisämyyntiä verkkokauppaan: Black Fridayn tapaiset kansainväliset ja tunnetut konseptit antavat myös jo valmiiksi tehoa markkinointiin. Verkkokauppojen kannattaisikin pyrkiä hyötymään nykyistä enemmän myös kivijalkakaupassa tapahtuvista erityisistä shoppailupäivistä ja kampanjoista, omien verkkokauppa-spesifien kampanjoiden ohella. Muun mainonnan lisäksi esimerkiksi sähköinen uutiskirje on loistava tapa informoida ja markkinoida kampanjoita verkkokaupan asiakkaille.

Laajamittainen kampanjointi vaatii verkkokaupan tekniikalta joustavuutta kävijäpiikkien suhteen, sekä toisaalta hyvät mahdollisuudet kampanjoiden ja alennusten luomiseen. ViidakkoStore-alustaan on saatavilla erityinen kampanjamoduli, jonka avulla kampanjoiden luominen ja hallinta onnistuu kätevästi. Alustassa on myös riittävästi kapasiteettia ja joustavuutta suurempienkin kävijäpiikkien käsittelyyn.

Tutustu ViidakkoStoreen

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Tietoiskuja ja hattaraa Markkinoinnin viikolla 2016

Aiemmin Markkinointiviestinnän viikkona tunnettu tapahtuma uudisti nimensä ja paikkansa. Vuoden 2016 tapahtuma järjestettiin Pasilan Messukeskuksessa ja keräsi yli 5000 kävijän ennätysyleisön. Koodiviidakko osallistui messuille oman tietoiskulavansa voimin ja kaksipäiväisen rupeaman aikana tarjosimme satoja annoksia omenahattaraa sekä tietysti markkinoinnin ja viestinnän tietoiskuja, joita kävi seuraamassa valtava joukko ihmisiä.

Lue lisää

Mobiilikehityksen nykytila ja tulevaisuus

Älypuhelinten voittokulun myötä mobiilipalveluiden määrä räjähti käsiin vuosikymmenen taitteessa ja viimeisen viiden vuoden aikana olemme nähneet mobiililaitteiden muuttuvan lisälaitteesta usein eniten käytetyksi online-välineeksi. Mitkä tekijät ja konseptit muokkaavat mobiilipalveluiden kehitystä jatkossa ja mikä niiden merkitys on markkinoijalle?

Lue lisää

9 askelta: näin teet onnistuneen verkkosivu-uudistuksen

Tavoitteiden määrittelystä palveluntarjoajan valintaan – mitä verkkosivu-uudistuksessa tulee ottaa huomioon, ja miltä näyttää onnistunut verkkosivujen uudistusprojekti?

Lue lisää

Web designin ja uutiskirjeiden trendit

Verkkosivustot ovat kehittyneet huomattavasti internetin alkuajoista ja nykyään verkkosivujen ilmeeseen sekä käytettävyyteen kiinnitetään erityistä huomiota. Myös uutiskirjeiden visuaalisuus ja rakenne ovat tärkeitä, jotta asiakkaiden huomio jaksaa pysyä kirjeissä ja niitä on helppo ja mukava lukea, vaikkakaan uutiskirjeissä kehitys ei ole yhtä huomattavaa rajoittuneemman tekniikan takia.

Lue lisää

Markkinoinnin automaatio – yksittäisistä toiminnoista strategiseksi työkaluksi

Markkinoinnin automaatio ei ole enää hämärä tulevaisuuden kuva tai markkinointibudjettien pakollinen mörkö, vaan yhä useamman markkinoijan arkea. Samalla mielikuva on siirtynyt piinallisesti seuraavista mainoksista kokonaisvaltaisemman strategisen työkalun suuntaan.

Lue lisää