Kirjoitus

Case: Uutiskirje sivustouudistuksen tukena

Ota yhteyttä
Katso kuva Case: Uutiskirje sivustouudistuksen tukena Teaser-sivulle upotettu uutiskirjeen tilaus toimi loistavasti keräten uutiskirjeelle 1000 uutta vastaanottajaa.
Katso kuva Kirjeen avulla Eräluvat sai heti tuoreelle sivustolleen satoja kävijöitä, jotka pääsivät tutustumaan uuteen palveluun. Raikkaan ilmeen saaneelta sivustolta on entistä helpompi etsiä tietoa ja ostaa erälupia.

Sivustouudistus on yritykselle kuin yritykselle merkittävä satsaus, josta kannattaa ottaa mahdollisuuksien mukaan kaikki irti. Koodiviidakon tuotetarjonnan valinnut Eräluvat on hyvä esimerkki toteutuksesta, jossa digiviestinnän työkaluja hyödynnettiin monipuolisesti uudistuksen tukena.

Sivustouudistuksen käynnistyttyä Eräluville toteutettiin vanhan sivuston kärkeen ns. teaser-sivu, jonka sivustokävijä näkisi ensimmäisenä ennen entiseen verkkopalveluun ohjautumista. Teaser-sivun tarkoituksena oli kertoa sivustouudistuksesta ja kerätä samalla uutiskirjeen tilaajia – uusille tilaajille luvattiin myös ensimmäisenä tieto uuden palvelun avautumisesta. Näin sivustouudistus sai heti positiivista huomiota, näkyvyyttä sekä toivottua odotuksen tunnetta. Teaser-sivulle upotettu uutiskirjeen tilaus toimi loistavasti keräten uutiskirjeelle 1000 uutta vastaanottajaa.

Uudistuksen valmistuttua Eräluvat lähestyi uusia tilaajia kirjeellä, joka osoittautui tehokkaaksi markkinointitoimenpiteeksi. Kirjeen avaussuhde (OR) oli 40 % luokkaa ja klikkaussuhde (CTR) peräti 16 %, mitä voidaan pitää lähes alasta riippumatta erittäin hyvänä tuloksena. Kirjeen avulla Eräluvat sai heti uudelle sivustolleen satoja kävijöitä, jotka pääsivät tutustumaan uuteen palveluun. Uuden raikkaan ilmeen ohella uudistettu sivusto helpottaa kuluttajien tiedonsaantia sekä erälupien myyntiä.

"Olemme oikein tyytyväisiä projektiin, joka saatiin hienosti maaliin kiireisestä aikataulusta huolimatta. Myös yhteistyö projektin eri osapuolten: Koodiviidakon, mainostoimiston ja meidän välillämme toimi mutkattomasti ja jouhevasti", kertoo Erälupien verkkoviestinnän erikoissuunnittelija Hannaleena Mäki-Petäys.

Eraluvat.fi

Viidakko Marketing Cloud -tuoteperheen avulla voit toteuttaa Erälupien tapaan näppärästi koko digimarkkinoinnin kokonaisuuden: uutiskirjeet, landing- ja teaser sivut sekä uuden verkkopalvelun. Digimarkkinoinnin kokonaisuus koostuu palasista, joita ei kuitenkaan aina tarvitse toteuttaa kaikkia kerralla. Siksi Marketing Cloud -tuotteet toimivatkin mainiosti yksinään ja yhdessä - skaalautuen käyttötarpeen mukaan ja luoden keskenään synergiaetua.

Tutustu Marketing Cloud -kokonaisuuteen

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Tietoiskuja ja hattaraa Markkinoinnin viikolla 2016

Aiemmin Markkinointiviestinnän viikkona tunnettu tapahtuma uudisti nimensä ja paikkansa. Vuoden 2016 tapahtuma järjestettiin Pasilan Messukeskuksessa ja keräsi yli 5000 kävijän ennätysyleisön. Koodiviidakko osallistui messuille oman tietoiskulavansa voimin ja kaksipäiväisen rupeaman aikana tarjosimme satoja annoksia omenahattaraa sekä tietysti markkinoinnin ja viestinnän tietoiskuja, joita kävi seuraamassa valtava joukko ihmisiä.

Lue lisää

Mobiilikehityksen nykytila ja tulevaisuus

Älypuhelinten voittokulun myötä mobiilipalveluiden määrä räjähti käsiin vuosikymmenen taitteessa ja viimeisen viiden vuoden aikana olemme nähneet mobiililaitteiden muuttuvan lisälaitteesta usein eniten käytetyksi online-välineeksi. Mitkä tekijät ja konseptit muokkaavat mobiilipalveluiden kehitystä jatkossa ja mikä niiden merkitys on markkinoijalle?

Lue lisää

9 askelta: näin teet onnistuneen verkkosivu-uudistuksen

Tavoitteiden määrittelystä palveluntarjoajan valintaan – mitä verkkosivu-uudistuksessa tulee ottaa huomioon, ja miltä näyttää onnistunut verkkosivujen uudistusprojekti?

Lue lisää

Web designin ja uutiskirjeiden trendit

Verkkosivustot ovat kehittyneet huomattavasti internetin alkuajoista ja nykyään verkkosivujen ilmeeseen sekä käytettävyyteen kiinnitetään erityistä huomiota. Myös uutiskirjeiden visuaalisuus ja rakenne ovat tärkeitä, jotta asiakkaiden huomio jaksaa pysyä kirjeissä ja niitä on helppo ja mukava lukea, vaikkakaan uutiskirjeissä kehitys ei ole yhtä huomattavaa rajoittuneemman tekniikan takia.

Lue lisää

Markkinoinnin automaatio – yksittäisistä toiminnoista strategiseksi työkaluksi

Markkinoinnin automaatio ei ole enää hämärä tulevaisuuden kuva tai markkinointibudjettien pakollinen mörkö, vaan yhä useamman markkinoijan arkea. Samalla mielikuva on siirtynyt piinallisesti seuraavista mainoksista kokonaisvaltaisemman strategisen työkalun suuntaan.

Lue lisää