Kirjoitus

Case: Markkinointi-instituutti tehostaa viestintää laskeutumissivujen avulla

Ota yhteyttä
Katso kuva Case: Markkinointi-instituutti tehostaa viestintää laskeutumissivujen avulla Laskeutumissivua ja uutiskirjettä voidaan muokata käyttäjien toimintaa mittaavan analytiikan perusteella. Näin varmistetaan, että tärkeimmät viestit näkyvät lukijoille ja heidän käyttäjäkokemuksensa on paras mahdollinen.

Markkinointi-instituutti hyödyntää omassa markkinoinnissaan Koodiviidakko Oy:n palveluja. Postiviidakko-työkalua käytetään sähköpostimarkkinoinnin välineenä viestittäessä koulutuksista ja ajankohtaisista tapahtumista. Sidosryhmille ja yhteistyökumppaneille suunnattu uutiskirje toteutetaan myös Postiviidakossa. Sen avulla viestit on helppoa, nopeaa ja tehokasta toteuttaa. Postiviidakosta nähdään myös helppolukuinen statistiikka, jonka pohjalta viestintää voidaan kehittää eteenpäin.

Markkinointi-instituutti hyödyntää uutiskirjeissään myös Koodiviidakon uutta palvelua, laskeutumissivustoja. Markkinointi-instituutti koostaa sidosryhmille tarkoitetun uutiskirjeensä artikkelit yksinkertaiseksi ja helppokäyttöiseksi verkkolehdeksi Postiviidakon Landing Sites -työkalulla. Laskeutumissivuilla käyttäjäkokemusta mitataan Googlen optimointityökalujen avulla. Laskeutumissivua ja uutiskirjettä voidaan muokata käyttäjien toimintaa mittaavan analytiikan perusteella. Näin varmistetaan, että tärkeimmät viestit näkyvät lukijoille ja heidän käyttäjäkokemuksensa on paras mahdollinen.

Hyvin toteutetun uutiskirjeen ja optimoitujen laskeutumissivujen yhdistelmästä syntyy hiottu ja mitattavissa oleva viestintäkokonaisuus.

”Postiviidakon Landing Sites -työkalun avulla uutiskirjeviestintämme on entistä käyttäjäystävällisempää, sillä lukijan on helppo liikkua artikkelista toiseen ja jakaa sisältöjä somessa. Meille taas tärkeää on se, että voimme optimoida sisältöjä helposti eri kohderyhmille, testata esim. parhaiten toimivia ulkoasuja sekä seurata lukijoiden käyttäytymistä yksityiskohtaisen analytiikan avulla.”
Milla Saramaa, Markkinointi-instituutti.

Tutustu tarkemmin Postiviidakon Landing Sites -työkaluun

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Tietoiskuja ja hattaraa Markkinoinnin viikolla 2016

Aiemmin Markkinointiviestinnän viikkona tunnettu tapahtuma uudisti nimensä ja paikkansa. Vuoden 2016 tapahtuma järjestettiin Pasilan Messukeskuksessa ja keräsi yli 5000 kävijän ennätysyleisön. Koodiviidakko osallistui messuille oman tietoiskulavansa voimin ja kaksipäiväisen rupeaman aikana tarjosimme satoja annoksia omenahattaraa sekä tietysti markkinoinnin ja viestinnän tietoiskuja, joita kävi seuraamassa valtava joukko ihmisiä.

Lue lisää

Mobiilikehityksen nykytila ja tulevaisuus

Älypuhelinten voittokulun myötä mobiilipalveluiden määrä räjähti käsiin vuosikymmenen taitteessa ja viimeisen viiden vuoden aikana olemme nähneet mobiililaitteiden muuttuvan lisälaitteesta usein eniten käytetyksi online-välineeksi. Mitkä tekijät ja konseptit muokkaavat mobiilipalveluiden kehitystä jatkossa ja mikä niiden merkitys on markkinoijalle?

Lue lisää

9 askelta: näin teet onnistuneen verkkosivu-uudistuksen

Tavoitteiden määrittelystä palveluntarjoajan valintaan – mitä verkkosivu-uudistuksessa tulee ottaa huomioon, ja miltä näyttää onnistunut verkkosivujen uudistusprojekti?

Lue lisää

Web designin ja uutiskirjeiden trendit

Verkkosivustot ovat kehittyneet huomattavasti internetin alkuajoista ja nykyään verkkosivujen ilmeeseen sekä käytettävyyteen kiinnitetään erityistä huomiota. Myös uutiskirjeiden visuaalisuus ja rakenne ovat tärkeitä, jotta asiakkaiden huomio jaksaa pysyä kirjeissä ja niitä on helppo ja mukava lukea, vaikkakaan uutiskirjeissä kehitys ei ole yhtä huomattavaa rajoittuneemman tekniikan takia.

Lue lisää

Markkinoinnin automaatio – yksittäisistä toiminnoista strategiseksi työkaluksi

Markkinoinnin automaatio ei ole enää hämärä tulevaisuuden kuva tai markkinointibudjettien pakollinen mörkö, vaan yhä useamman markkinoijan arkea. Samalla mielikuva on siirtynyt piinallisesti seuraavista mainoksista kokonaisvaltaisemman strategisen työkalun suuntaan.

Lue lisää