Kirjoitus

5 vinkkiä viestien läpimenoon

Ota yhteyttä
5 vinkkiä viestien läpimenoon Kehittynyt ja vastuullinen palveluntarjoaja opastaa asiakkaitaan asianmukaisten rekisterien käytössä ja huolehtii myös palvelinten laadukkuudesta, auttaen näin ollen asiakkaitaan saamaan viestinsä mahdollisimman hyvin perille. Täysin vastuuta ei kuitenkaan voi laittaa palveluntarjoajan harteille.

Hyvä työkalu ja luotettava palveluntarjoaja ovat suurin yksittäinen tekijä viestiesi läpimenossa. Kehittynyt ja vastuullinen palveluntarjoaja opastaa asiakkaitaan asianmukaisten rekisterien käytössä ja huolehtii myös palvelinten laadukkuudesta, auttaen näin ollen asiakkaitaan saamaan viestinsä mahdollisimman hyvin perille. Täysin vastuuta ei kuitenkaan voi laittaa palveluntarjoajan harteille. Lue vinkkimme, joiden avulla voit myös itse vaikuttaa viestiesi läpimenoon:

  1. Kohdenna paremmin. Yhä edelleen näkee aivan liikaa sähköpostimarkkinointia, jossa määrä korvaa laadun. Valitettavan usein ajatellaan, että jos pommittaa tarpeeksi ja riittävän usealle, joku varmasti tarttuu tarjoukseen. Tällainen sokkona sinne tänne roiskiminen on kovin lyhytnäköistä: se ei ainoastaan huononna yrityksen mainetta, vaan myös vaikuttaa ratkaisevasti siihen, kuinka viestien vastaanottajat avaavat kirjeesi jatkossa. Kerran roskapostittajaksi todettu lähettäjä päätyy mitä todennäköisemmin roskapostien joukkoon myös jatkossa.
  2. Valjasta käyttöösi eri kanavat uutiskirjeen tilaajien keräämiseen. Tilaajat, jotka ovat itse ilmaisseet halunsa tilata kirjeen, ovat usein kaikista uskollisimpia lukijoitasi. Uutiskirjeen tilaajia kannattaakin kerätä aktiivisesti esim. verkkosivujen kautta. Luo verkkosivustollesi ja sosiaalisiin medioihin selkeät ja helppokäyttöiset rajapinnat, joiden kautta tilaus onnistuu.
  3. Vältä huonolaatuisia ostorekisterejä. Mittaa rekisterin tehoa tarkastelemalla lähetyksiesi pomppujen määrää. Varmista myös, että palveluntarjoajasi huolehtii omalta osaltaan lähetyspalvelimiensa maineesta ja kunnosta. Muista, että sinulla täytyy olla lupa tai asemavaltuutus lähettää viestejä ostamallesi rekisterille.
  4. Siivoa rekisteriäsi ja pidä se puhtaana. Huolehdi, että markkinointityökalusi antaa sinulle parhaat mahdolliset välineet rekisterin puhtaanapitoon myös jatkossa. Palveluntarjoajaa valittaessa kannattaakin tiedustella, millä tavoin nämä asiat on huolehdittu tarjoajan puolelta. Vanhentuneisiin rekistereihin takertumisen sijaan lähettäjänä kannattaa panostaa uusien tilaajien keräämiseen, tai toisaalta laadukkaiden ostorekisterien käyttöön kohdennetun viestinnän voimin.
  5. Tarkkaile viestiesi tehoa sekä otsikoiden että sisällön suhteen ja kehitä viestintääsi aktiivisesti eteenpäin. Se, että viestisi saapuu vastaanottajen sähköpostilaatikkoon, on vain ensimmäinen askel hyvin vastaanotetussa viestissä. Loppu on sisällöstä kiinni – toimivaa tekniikkaa unohtamatta.

Postiviidakko on Suomen johtava työkalu sähköpostimarkkinoinnin ja uutiskirjeiden toteutukseen. Postiviidakkoa käyttäessäsi voit luottaa tekniikan toimivuuteen ja siihen, että viestisi toimii ja näyttää hyvältä vastaanottajan päässä. Sisältöä emme tee puolestasi, mutta teemme parhaamme auttaaksemme sinua kehittämään viestintääsi eteenpäin. Postiviidakon kattavat raportointityökalut ja A/B -testaus varmistavat, että saat jatkuvasti ensiarvoisen tärkeää tietoa viestintäsi tehosta.

Kumppaniverkostomme kautta saat myös käyttöösi taatusti laadukkaat päättäjärekisterit, joiden avulla voit tehdä kohdennettua viestintää ajantasaisilla tiedoilla. Postiviidakon automatiikka auttaa sinua myös rekistereidesi puhtaanapidossa: taustalla toimiva koneisto poistaa puolestasi selvästi toimimattomat ja virheelliset osoitteet ja parantaa näin viestiesi läpimenoa. Toimijana olemme luotettava, vastuullinen ja menemme jatkuvasti eteenpäin – matkassamme et putoa digimarkkinoinnin kelkasta.

Ota yhteyttä, niin katsotaan yhdessä digiviestintänne palaset kohdilleen.

Ota yhteyttä

Lisää tietoa sähköpostimarkkinoinnista, sen oikeanlaisesta toteutuksesta ja lainsäädännöstä saat ilmaisesta sähköpostimarkkinoinnin oppastamme, joka on ladattu osaksi digitaalista kirjahyllyä jo yli 6000 kertaa.

Lataa sähköpostimarkkinoinnin opas ›

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Tietoiskuja ja hattaraa Markkinoinnin viikolla 2016

Aiemmin Markkinointiviestinnän viikkona tunnettu tapahtuma uudisti nimensä ja paikkansa. Vuoden 2016 tapahtuma järjestettiin Pasilan Messukeskuksessa ja keräsi yli 5000 kävijän ennätysyleisön. Koodiviidakko osallistui messuille oman tietoiskulavansa voimin ja kaksipäiväisen rupeaman aikana tarjosimme satoja annoksia omenahattaraa sekä tietysti markkinoinnin ja viestinnän tietoiskuja, joita kävi seuraamassa valtava joukko ihmisiä.

Lue lisää

Mobiilikehityksen nykytila ja tulevaisuus

Älypuhelinten voittokulun myötä mobiilipalveluiden määrä räjähti käsiin vuosikymmenen taitteessa ja viimeisen viiden vuoden aikana olemme nähneet mobiililaitteiden muuttuvan lisälaitteesta usein eniten käytetyksi online-välineeksi. Mitkä tekijät ja konseptit muokkaavat mobiilipalveluiden kehitystä jatkossa ja mikä niiden merkitys on markkinoijalle?

Lue lisää

9 askelta: näin teet onnistuneen verkkosivu-uudistuksen

Tavoitteiden määrittelystä palveluntarjoajan valintaan – mitä verkkosivu-uudistuksessa tulee ottaa huomioon, ja miltä näyttää onnistunut verkkosivujen uudistusprojekti?

Lue lisää

Web designin ja uutiskirjeiden trendit

Verkkosivustot ovat kehittyneet huomattavasti internetin alkuajoista ja nykyään verkkosivujen ilmeeseen sekä käytettävyyteen kiinnitetään erityistä huomiota. Myös uutiskirjeiden visuaalisuus ja rakenne ovat tärkeitä, jotta asiakkaiden huomio jaksaa pysyä kirjeissä ja niitä on helppo ja mukava lukea, vaikkakaan uutiskirjeissä kehitys ei ole yhtä huomattavaa rajoittuneemman tekniikan takia.

Lue lisää

Markkinoinnin automaatio – yksittäisistä toiminnoista strategiseksi työkaluksi

Markkinoinnin automaatio ei ole enää hämärä tulevaisuuden kuva tai markkinointibudjettien pakollinen mörkö, vaan yhä useamman markkinoijan arkea. Samalla mielikuva on siirtynyt piinallisesti seuraavista mainoksista kokonaisvaltaisemman strategisen työkalun suuntaan.

Lue lisää