Kaikki uutiset

Visuaalisuus osana digitaalista markkinointia

Väreillä on eri merkityksiä eri kulttuureissa. Markkinoijan on siis syytä ottaa huomioon kuluttajiensa värimieltymykset.

Visuaalisuus on sisältösi ulkoasu. Se on sitä, minkä lukija ensimmäiseksi näkee: yleisilme. Visuaalisesti vaikuttava ja vakuuttava verkkosivusto tai sosiaalisen median kanava kiinnostaa ja miellyttää katsojaa sekä saa huomattavasti enemmän lukijoita kuin pelkkää tekstiä sisältävät julkaisut. Lue lisää 29.11.2016

Tarkista nämä: 10 kohdan muistilista hyvään verkkoasiakaspalveluun

Vuonna 2016 online-asiakaspalvelu on useimmilla aloilla aivan yhtä tärkeää kuin face-to-face -asiakaspalvelutilanteetkin, eikä sitä ole kenelläkään varaa laiminlyödä.

Nykyasiakas on kriittinen ja äänestää yhä helpommin (ja nopeammin) jaloillaan, jos ei löydä haluamaansa helposti ja saa tukea ja apua heti sitä tarvitessaan. Kulman takana odottaa kyllä useimmiten uusi palveluntarjoaja, ellei useampikin, joka on valmis jatkamaan siitä, missä edellinen epäonnistui. Lue lisää 27.10.2016

Tietoiskuja ja hattaraa Markkinoinnin viikolla 2016

Koodiviidakon tietoiskut digitaalisesta viestinnästä ja markkinoinnista keräsivät sankoin joukoin yleisöä Markkinoinnin viikolla.

Aiemmin Markkinointiviestinnän viikkona tunnettu tapahtuma uudisti nimensä ja paikkansa. Vuoden 2016 tapahtuma järjestettiin Pasilan Messukeskuksessa ja keräsi yli 5000 kävijän ennätysyleisön. Koodiviidakko osallistui messuille oman tietoiskulavansa voimin ja kaksipäiväisen rupeaman aikana tarjosimme satoja annoksia omenahattaraa sekä tietysti markkinoinnin ja viestinnän tietoiskuja, joita kävi seuraamassa valtava joukko ihmisiä. Lue lisää 06.10.2016

Mobiilikehityksen nykytila ja tulevaisuus

Sovelluskehityksen kannalta päätelaitteiden erottelu alkaa olla veteen piirretty viiva. Palvelut yhdenmukaistuvat laitteesta huolimatta.

Älypuhelinten voittokulun myötä mobiilipalveluiden määrä räjähti käsiin vuosikymmenen taitteessa ja viimeisen viiden vuoden aikana olemme nähneet mobiililaitteiden muuttuvan lisälaitteesta usein eniten käytetyksi online-välineeksi. Mitkä tekijät ja konseptit muokkaavat mobiilipalveluiden kehitystä jatkossa ja mikä niiden merkitys on markkinoijalle? Lue lisää 20.09.2016

Nähdään Markkinoinnin viikolla

Asiantuntijamme pitävät molempina messupäivinä lyhyitä tietoiskuja digitaalisen markkinoinnin ja viestinnän uusimmista tuulista.

Koodiviidakko osallistuu jo kuudetta kertaa markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille suunnatulle Markkinoinnin viikolle. Nimen- ja paikanmuutoksen kokenut tapahtuma järjestetään tänä vuonna Pasilan Messukeskuksessa. Tustustu tietoiskulavamme mielenkiintoisiin asiantuntijapuheenvuoroihin. Lue lisää 05.09.2016

Kuinka hyödyntää segmentointia sähköpostimarkkinoinnissa?

Markkinointiviestien kohdentaminen on yhä tärkeämpää, myös sähköpostimarkkinoinnissa.

Sähköpostimarkkinointi on yhä paras tapa saada vastinetta markkinointibudjetille – siksi sitä kannattaa kehittää jatkuvasti! Viime aikojen selkänä trendinä on ollut sähköpostimarkkinoinnin tehostaminen segmentoinnin ja viestien kohdentamisen avulla. Miten sähköpostimarkkinoinnin segmentoinnissa pääsee alkuun, ja mitä kaikkea siihen käytännössä liittyy? Lue lisää 23.08.2016

Kuvankäsittely markkinoijalle – näin pääset alkuun

Yksinkertaisen somen kuvasisällön ja artikkelikuvituksen tekemiseen ei välttämättä vaadita satojen eurojen ohjelmia ja graafisen alan tutkintoa.

Kuvankäsittelyn ja grafiikan tarpeita on digitaalisessa markkinoinnissa yhä enemmän. Vaikka isommat projektit voikin ulkoistaa, ei tämä ole realistisesti mahdollista kaikkien kuvankäsittelytarpeiden osalta. Listasimme kolme eri mahdollisuutta kuvankäsittelyn toteuttamiseen yrityksen sisällä. Lue lisää 16.08.2016

9 askelta: näin teet onnistuneen verkkosivu-uudistuksen

Laajemman verkkosivu-uudistuksen tulee ottaa huomioon paitsi yrityksen kokonaisstrategia, myös sen eri osastojen strategiat.

Tavoitteiden määrittelystä palveluntarjoajan valintaan – mitä verkkosivu-uudistuksessa tulee ottaa huomioon, ja miltä näyttää onnistunut verkkosivujen uudistusprojekti? Lue lisää 01.08.2016

Web designin ja uutiskirjeiden trendit

Useat verkkosivujen ja uutiskirjeiden uusimmista trendeistä johtavat juurensa responsiivisesta suunnittelusta.

Verkkosivustot ovat kehittyneet huomattavasti internetin alkuajoista ja nykyään verkkosivujen ilmeeseen sekä käytettävyyteen kiinnitetään erityistä huomiota. Myös uutiskirjeiden visuaalisuus ja rakenne ovat tärkeitä, jotta asiakkaiden huomio jaksaa pysyä kirjeissä ja niitä on helppo ja mukava lukea, vaikkakaan uutiskirjeissä kehitys ei ole yhtä huomattavaa rajoittuneemman tekniikan takia. Lue lisää 20.07.2016

Koodiviidakko ja Encode Solutions yhdistivät voimansa – luvassa uniikkeja mobiiliteknologian ratkaisuja

Encode Solutionsin tietotaidon ansiosta voimme tarjota asiakkaillemme yhä kattavammin ainutlaatuisia mobiilisovellusratkaisuja.

Koodiviidakko on ostanut mobiiliyritys Encode Solutionsin liiketoiminnan. Yhdistymisen myötä Koodiviidakko laajentaa vahvaa teknologia- ja tuotekehitysosaamistaan mobiilipalveluihin. Lue lisää 27.06.2016